ChellBell - har født! Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Noen som har noe erfaring med flaskevarmer? Da tenker jeg de som går på strøm som en kan sette flasken oppi og den blir oppvarmet til riktig temperatur for babyen. Vet at Avent og Phillips har en..
nr2-imagen:) Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Søstern skryter av avent sin... Så den skal jeg kjøpe!!
ChellBell - har født! Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Satt akkurat og leste på den. Den ser veldig bra ut! Takk for tilbakemelding
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Er jo kjempepraktisk å ha en slik en;)
ChellBell - har født! Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg sitter nå i skrivende stund og bestiller Phillips sin flaskevarmer kun fordi den har biladapter! Genialt når man er på tur eller kjører mange timer og babyen er sulten ) Dette blir faktisk babyens første utstyr! hehe
WPW Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Genialt, jeg visste ikke at dette fantes. Vi har ikke mikrobølgeovn, så måtte isåfall blitt vannbad og kjele og styr for oss uten flaskevarmer. Takk for tipset!
Mrs. Bouquet Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 VI hadde en Avent som vi brukte i starten, minuset var at melka absolutt ikke var riktig temperert når den slo seg av, den var for kald. Måtte alltid riste og sette den tilbake i det varme vannet en stund til, og da var det jo fort gjort å la den stå for lenge. I og med at vi brukte morsmelkerstaning ble det at vi brukte mikroovnen i stedet. Fant fort ut hvor mange sekund som var passe for antall ml. Litt senere kjøpte vi en Phillips med biladapter for å ha med oss på biltur og hotellferie, men noe så tregt som den hadde ikke dattera vår tid til når hun våknet sulten om natta, så det ente opp med at hun fikk romtemperert NAN fra kartong på den ferien. Alt i alt var den beste løsningen å kjøpe en liten liten vannkoker til neste ferietur. Kokte opp vannet og satt flaska eller middagsglasset nedi det varme vannet en liten stund, ellers på turen kokte vi vann i vannkokeren og helte over på termos og hadde en vnalig flaske med kokt vann som ble kaldt og blandet dette til passe termperatur. En termos med vamrt vann og en flaske avkjølt vann holdt til en hel dag på farten. Så min konklusjon er er at jeg anbefaler ingen av flaskevarmerne med mindre du til daglig pumper deg og gir morsmelk fra flaske, ellers fungerer mikroovn fint hjemme, og vannkoker og termos på tur.
ChellBell - har født! Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2008 Det er godt å få alle mulige tilbakemeldinger! Takk for det Jeg har Googlet litt på det og lest mange andres erfaringer også, og folk flest var generelt veldig fornøyd med både Avent og Phillips sin. Så da gjør jeg et forsøk
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har Phillips sin. Har bare testet den en gang, og da jeg fant ut at det tok over 10 min å varme flaska i den ble den pakket vekk. Har heller 2 små termoser med meg. En med glo varmt vann og en med kaldt. Så bare mikser jeg dette til "riktig" tempratur..
... <3 ... Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Lånte en flaskevarmer med biladapter til min første.. Brukte den 1 gang og det var bare for å prøve den... Denne gangen skal jeg ikke ha det.. Som regel når du skal ha varmet melk er det når du har gått over til erstatning. Den varmer seg på 30sek. i micro... Bruk heller pengene på micro om du ikke har en alt
ChellBell - har født! Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har micro, men aldri i livet om jeg putter noe av drikke/mat til babyen i den! Da får vi bare smøre oss med tolmodighet og vente de minuttene det tar med flaskevarmer
... <3 ... Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Mener du at du tror det er skadelig å varme middagsglass, grøt og morsmelk i micro? Det har jeg gjort, og alle andre jeg kjenenr også.... Resultat: FRISKE FINE GLADE HERLIGE BARN!!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Eneste man ikke skal varme i micro er morsmelk fra bryst, da man ødelegger noe av næringen. Alt annet kan man fint varme der, så lenge man rører/rister godt så varmen fordeler seg godt. De fleste har vel ikke en micro fra 80 tallet lenger. Hadde kanksje vært mer skeptisk da:)
ChellBell - har født! Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. mai 2008 Microbølgeovn-generasjonen har jo akkurat blitt voksne nå, så det er ikke gjort så mange studier ennå på hvilken effekt det har hatt med de som er oppvoskte med mat og drikke som er preparert i micro'n. Så det at barna dine er friske og glade nå sier ikke så mye.. Resultatet av de strålene kommer gjerne maaaaange år senere! Samme med mobiltelfonen. Så nei, jeg bruker aldri micro til mine barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå