madde på pergo Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Noen som har hatt "normal" syklus før, men som har mistet mensen nå?
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Dette skjedde jo ikke nå da, men i sommermånedene i fjor så hadde jeg ikke mens på tre måneder. Og det var samtidig som jeg gikk på p-pillen! Så fikk jeg besøk av tanta i september, men så ingenting før i november igjen. Dette var også en av årsakene til at vi bestemte oss for å slutte på den. Nå kan det jo også nevnes at jeg har gått på disse pillene i en årrekke før disse problemene oppstod, og at jeg var flink og tok pillen hver morgen. Så hvorfor jeg mistet menstruasjonen midlertidig på den måten, det veit jeg ikke. Jeg ringte til gynekologen, og han sa at det ikke var normalt i det hele tatt (noe fastlegen min sa..!) og at hvis jeg heller ikke fikk den neste måned så skulle jeg inn til innvendig ul. Heldigvis så dukket den opp den måneden Så kanskje du burde ta kontakt med noen som vet litt mer om dette? Det kan jo være "normale" grunner til at man ikke får den en syklus også da. Stress, vekttap osv. Hvor lenge har den vært borte?
madde på pergo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har ikke gått på p-piller eller noe prevansjon i det hele tatt... Har hatt den regelmessing i alle år. men, Februar var den siste mnd jeg hadde mensen! Har ikke sett snurten av den eller kjent noe til den! Men 18 Mai spottet jeg litt rosa og hatt noen småblødninger! Dette er altfor lite til å kalles mensen! Lurer på hva dette kan være!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Jeg har det akkurat på samme måte. Helt siden jeg fikk mensen første gang, har den vært nokså regelmessig med kun et par dager fra og til. Jeg skulle hatt ikm den 17.april, men ingenting.. et par dager før 17.mai spottet jeg litt, men ikke nok til å kalle det mensen. Jeg skal nemlig til gynokolog på dag 2 i syklusen min, men det var ikke nok til å kalle det mensen. Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg, men jeg vet akkurat hvordan du har det..
Maine Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har tidligere hatt en normal syklus på ca 30 dager, men det siste året har det vært mye rart. På våren ifjord hadde jeg småblødninger hele tiden. Min gynekolog sa at det var forsyrrelser i hormonene og satt meg på p-piller i 3 mnd for å stabilisere. Etter det hadde jeg 3 normale sykluser før mensen forsvant. Det viste seg at systemet hadde hengt seg opp. Siden jeg vil bli gravid fikk jeg provera (resept) av gynekologen for å få mensen. mensen kom og jeg hadde 3 sykluser som var bortimot normale før mansen forsvant igjen. Denne gangern har jeg brukt akupunktur for å få mensen + for å få hjelp til å stabilisere syklusen. Jeg har fårstått det slik at jeg har kluss i hormonsamarbeidet i kroppen så jeg sliter med å få el hver måned. Jeg anbefaler deg å få en henvisning til gyneklog for å få undersøkt "systemet". Dersom det har hengt seg opp (ganske normalt forstod jeg) så kan du få igang mensen med provera. Alternativt kan du prøve akupunktur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå