Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg virkelig frustrert! Har en datter på 2,5 år, som er EKSTREMT sta og trassig. Hun skal teste grenser når det gjelder absolutt alt! Jeg har prøvd å snakke strengt til hun, og får "nei" eller at hun slår meg tilbake, har tatt henne hardt i armen, bært henne inn på rommet - ja alt.

Føler meg totalt mislykket som mor, og aner ikke hvordan jeg skal "håndtere" min egen unge. Og noen ganger ender det med at jeg sitter å gråter av fortvilelse, og da blir jentungen redd...

Hun prater utrolig dårlig ennå, så det er nok mye frustrasjon rundt at vi ikke forstår hverandre..

Hvordan takler du 2 årstrassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter selv jeg... han er EKSTREMT TRASSIG OG HYLER FOR ALT!!!!!! Blir smårar av det, men satser på at han vokser det av seg etterhvert.

Har også følt meg mislykka som mor, og gjør det ofte fortsatt når vi ikke aner hvordan vi skal takle han....

Skrevet

Har en ekstremt trassig gutt selv. Føler meg surrete i hodet for tiden, for føler at alt er "nei" for tiden. Spør jeg hvordan dagen hans har vært, blir han sinna. Spør jeg om han er sulten, så blir han sinna. Alt er nei, vil ikke. Ganske så irriterende, føles ut som jeg har en tenåring i hus.

Prøver å velge mine kamper, ellers ville hele dagen gå i krangling, og det orker jeg ikke. Men føler av og til at han hater meg, noe han selvfølgelig ikke gjør. Bruker ikke time-out, vet mange bruker den. Det synes jeg ikke passer til så små tasser.

Man må jo bare holde ut, det går seg til etter hvert : )

Skrevet

Jeg har også en veldig sta og trassig jente, eller som det står i en artikkel i foreldre og barn nå.VILJESTERKE.

Det er bra at dem har det for da kommer dem langt i livet seinere( kipt for oss.hehe)

Min datter hyler.Er virkelig sta..Hun ble 2 år i april.2 årstrasset.Det hjelpe ikke på at hun fikk en lillebror da hun var 20 mnd.hehe

Jeg har funnet en ting som letter litt og det er at hun får gjøre alt selv og så sier jeg at hun får be om hjelp..Hun blir rasende prøver om jeg å gjøre noe for henne så da har jeg funnet ut at jeg lar være.

Så om morningen, kler hun av seg selv, veter klut, vasker seg selv, kler på seg( jeg må hjelpe litt med bleien).Finner skoene sine, jakken sin.tar på lue..

Ja alt, det er jo bra men kan være litt pes av og til at ALT skal gjøres selv.Av og til vil jeg jo at ting skal gå litt fortere enn det uhn klarer men må vel bare bite det i meg.

Hun skal lager frokost,smører skiven sin.

Hun skal gå inn i bilen selv.ja you name it..

Her en dag sa hun faktisk da vi var kommet i bilen at: Mamma du glemte å pusse tennene min.urg, så hvem måtte ikke ta henne ut av bilen inn i huset for å pusse tennene.Jo det var meg.hehe

Men vi har "kranglet" endel også, hun var så fæl med å slå meg og holdt på å le seg i hæl etterpå..Jeg prøvde å holde masken og være streng.Hun slo ofte sin lillebror også..Men heldigvis er det over nå.

Skrevet

eneste som hjelper på min SUPER TRASSIGE 3 åring er når han får "anfall" (hehe..) så sier jeg bare at *nå går mamma å jeg kommer tilbake når du har roet deg*

totalt sjanseløst å prøve å få kontakt når han får raseri anfall, må bare la han være..

å skjer det på butikken o.l så setter jeg han bare i bilen! (han slår seg utrolig skjeldent vrang på butikken da, var vist IKKE gøy å sitte i bila mens mamman og søsknene handlet videre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...