Gå til innhold

Hvilken spiral anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt lenge på å begynner med det.

Hvilken anbefaler du, har du hatt noen bivirkninger etter at du begynte med det?

Har du hatt blødninger og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hormonspiral. Satte den inn pga at jeg hadde mye blødning og sterke smerter under mens.

Er veldig fornøyd. Hadde bittelitt blødninger i starten, men nå når jeg fikk mensen ble jeg gledelig overrasket. Pleide å måtte bruke både ob og bind, for blødde igjenom fort... Nå kan jeg bruke blå ob, og skifte hver 3-4 time, og blør ikke igjenom lenger.

Men hormonspiralen er jo ikke noe som passer for alle. Noen får mer plager med den. Men det må man jo bare prøve for å finne ut av.

Brukte p-stav før, og den ska jo inneholde samme hormoner, men den ble det bare tull med. Blødde omtrent konstant i 8 mnd.

En annen fordel er at hormonene da blir "der nede", de går ikke i hele kroppen på samme måte som p-stav eller p-piller. Hormondosen blir også mindre.

Har hatt hormonspiral før også, og da mistet jeg mensen helt. Men ble gravid 5 mnd etter at jeg tok den ut da, så det er ikke noe problem om du planlegger barn i fremtiden.

Skrevet

å det var bra å høre.. Har akkuart sånnm mensen, slik du beskrivde.. kan ikke røre meg før det renner igjennom.. har vurdert hormonspiral lenge. Vi har lyst på flere barn men vil vente med det til barna våres er større. så vi kommer til å vente i 2-3år..

 

 

Hvor mye koster hormonspiralen?

setter man den inn hos fastlegen sin?

Skrevet

Jeg har kobberspiral,og jeg er veldig fornøyd. Grunnen til at jeg valgte den er at jeg er møkk lei alt som heter hormon. la så mye på meg når jeg brukte p-sprøyte,og blødde hele tiden. så det risikerte jeg ikke igjen.

Blødningene mine er ikke blitt kraftigere:)

 

Kobber koster 300kr

Hormon koster 1200kr

 

Du kan ta dette hos fastlegen.

Skrevet

jeg har kobberspiral,er fornøyd med den:) blør en del når jeg har mensen da.men jeg er glad jeg slipper hormoner iallefall. dobble bind fungerer bra den perioden hehe...

kostet meg kunn 250 kr så er et billig prev middel..

Skrevet

Jeg satte inn hormonspiralen 8 uker etter fødsel, og tok den ut etter et år med blødninger HVER DAG. Men, den fungerer utmerket om du tåler den...

(Den er mye billigere i Sverige, betalte ca 800 kr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...