Gå til innhold

Pappaperm når mor og far ikke bor sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan virkelig en bitchy mor nekte far å ta sine 6 uker med pappaperm, og overføre disse til seg selv, uten noen som helst saklig grunn? Her er det jo virkelig noe å ta tak i for de som roper og skriker likestilling, og mer perm til pappaene. Hvem gir mor rett til å ta et slikt valg da? Her er det snakk om en mor som lar pappa'n ha barnet på 5 mnd annenhver helg, og en dag i uken, men nekter han å ta pappaperm, den ville hun ha selv, og er i sin fulle rett til å gjøre det? Må legge til at denne mannen er på ingen måte uskikket til å ta seg av barnet! Snakker om å la konflikten mellom far og mor gå utover barnet da! Det er utrolig hv disse ukene med barnet gjør med forholdet mellom far og barn, så pappaperm er vel til alles beste... Sjokkert over hvor egoistiske enkelte kan være!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, det er hennes fulle rett!

Rettferdig? Nope, men det gjelder jo svært mange av reglene rundt dette med mine, dine og våre barn...

Skrevet

Det kan hun gjøre ja. Hvordan skal det la seg gjøre at pappaen har perm egentlig? Hente barnet kl 7 om morgenen og levere det kl 17? Ser for meg at det ikke ville være sunt for barnet jeg da.

Skrevet

Herlighet, man lærer noe nytt hver dag. Jaja, jeg er i alle fall glad jeg ikke er mann, snakk om å ha få rettigheter når det gjelder sine egne barn da!!!

Skrevet

Men nå bor jo disse i gangavstand fra hverandre, så det er jo ikke snakk om at ungen skal flytte inn hos pappa'n i 6 uker. Han kunne jo for eksempel hatt han på dagtid mens mamma'n var på jobb? Hvis man vil finner man løsninger!

Skrevet

Hvorfor ikke? Etter denne permisjonen må jo barnet i barnehage, da blir jo dagene slik uansett. Mange barn som begynner i barnehage så tidlig. Nekter å tro at et barn har vondt av å tilbringe dagene med sin far! Det ville jo også vært en fin overgang mellom mamma og barnehage.

Skrevet

Tja, det er vel ikke noe verre enn å levere et lite barn hos dagmamma eller i barnehage? Dersom far er en tilstedeværende far for barnet, og barnet er trygg på det, så har jeg ikke de store betenkelighetene... mange barn må jo i barnehage når de er 10-11 mnd likevel...

Skrevet

Vil bare si at de ukene automatisk blir overført til mor. Her hadde det ikke nyttet at far skulle ha permisjon. Han bor på en annen kant av landet, Så nå ma du ikke si at alle alenemødre er egoistiske når det gjelder permisjonen. For det er faktisk NAV som bestemmer at det skal være sånn.

Skrevet

Skjønner jo at det blir noe annet når det er snakk om å sende ungen på andre siden av landet, da er man ikke egoistisk i det heletatt. Da gjør man det jo av hensyn til ungen. Men når mor omtrent sier hun gjør det for å være bitch, og bare for å vise at hun bestemmer, og fordi hun har lyst på 6 ekstra uker fri med lønn, er det ikke av hensyn til barnet i alle fall. I denne saken hadde det absolutt vært mulig å ordne dette på en grei måte. Vet om et annet par som ikke bor sammen, men han kommer og bor hjemme hos mor og barnet i de seks ukene han har perm. Så det går uansett hvis man bare vil!

Skrevet

Pappaen til storebror flyttet ut da storebror var bare noen få mnd gammel. Vi ble enige om at jeg skulle overta pappapermisjonen. Når babyen ikke bor sammen med pappa til daglig er det meningsløst at han ska ha det fulle ansvaret i seks uker. Når barnet er så lite blir det en for stor omveltning. Da får foreldrene bare bli enige om økt samvær osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...