Heldig! Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 ...dere som har så mange barn, hadde noen av dere problemer med å overbevise mannen deres om å få flere? Det problemet har nemlig jeg! Har dere noen gode argumenter? Vi har tre barn fra før, de to eldste (f.1999 og 2001) har en annen far. Minstejenta er f.2006. Noen av dere sier dere har fått "to kull", og det er vel det jeg ønsker meg også, at minstejenta også skal ha et søsken som er mer nær henne i alder. Kanskje spesielt fordi hun i ti dager i mnd (5 dager to ganger) er alene sammen med oss voksne mens de to eldre søstrene er hos faren sin. Dere skulle forresten sett hvor bortskjemt hun blir av de to eldre søstrene sine! "Verre" enn å være enebarn dette! ;-) Blir litt bortskjemt, ja!!!!! Hadde ikke hatt vondt av konkurranse! ...men han som var "ungkar og spellemann" til høsten 2005, synes at tre unger er mye! ...og jeg som har vært mor siden 1999 og er mer "vant" vil ha flere...
bustebartepin Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Er så heldig at jeg deler hus med en særdeles barnekjær mann, så det har aldri vært nødvendig å overbevise han om akkurat det. (Vi har fire barn). Etter at lille snuppa kom til verden var han dog ganske så snar til å "kutte strengen", vi var da enige om at vi var ferdige altså men tror kanskje han syntest det var lurt å handle raskt; jeg er en mester til å ombestemme meg! Ser et det er bare to dager mellom jentene våre; herlig alder dette!
Maud Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Du har vel alle argumentene selv, tror jeg. Den minste trenger søsken siden de andre to er borte en del, hun blir bortskjemt... Mannen min er sånn at overtaling ikke funker. Da går han litt i lås. For meg hadde derfor løsningen vært å la ham være i fred. Evt prøvd på en samtale om hvem dette er viktigst for. En eventuelt ny baby blir slitsom i perioder den også og da er det lurt at han ikke er "overtalt", men vil det selv. Håper dere finner ut av det! Dere har jo fortsatt tid da, hvis han ikke vil akkurat nå. Det å føle at man mangler en er slitsomt og vondt. Man angrer vel ikke på de barna man har fått? Ikke så lenge om gangen i hvert fall ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå