Gå til innhold

Tips! Salg på bilstoler på Babyshop - billig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyshop selger nå Britax Two Way Elite til 1499,-!!

* Setet kan brukes bakovervendt fra 9 - 25 kg(det er et kombisete)

* Enkelt å montere(også å flytte fra bil til bil - så om man trenger et ekstra bakovervendt sete er dette ypperlig)

* Sikkert

* Lett

Det ser ut til at tilbudet gjelder tom. 31. mai eller så langt beholdningen rekker..

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo ikke en ille pris.

Men jeg synes det setet har altfor dårlig beskyttelse / støtte ved en evt sidekollisjon.

Skrevet

Det har ikke det, skinnet bedrar.

Skal finne en kollisjonstest til deg hvor du kan se det svart på hvitt. TWE fikk 9 av 10 mulige poeng ved sidekollisjon, det er veldig BRA :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi hadde det som et nr2 setet til snuppa, men vi hadde det forovervendt. Hvordan i alle dager får man satt det bakovervendt??? Uten noe mer sikring enn en sele?

Skrevet

Palmesus: Hvordan man får satt det bakovervendt? Fester det til bilen med selen slik som bruksanvisningen sier. Det finnes tilogmed flere forskjellige måter å feste det på bakovervendt m/ bla alternativ festing for biler som har korte setebelter.

Det står tilogmed i bruksanvisningen at det anbefales brukt bakovervendt, ikke fremovervendt :-)

Skrevet

Sikker på at du ikke mener et annet sete?

Jeg mener dette:

http://www.britax.se/twoway08.htm

Two Way Plus er bare det svenske navnet på Two Way Elite om noen går inn på siden og lurer på det :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

EnMamma: Ja, jeg forstår at man skal feste det med bilens seler, men jeg har hatt acta craco i min bil, og den må jo festen med seler, bilseler og støttebein... Virka litt ustabilt bare med seler på et såpass "lite" og spett sete.. Men det funker sikkert :)

Japp, men nå var det ikke hva som var anbefalt eller ei, som var spørsmålet mitt :) Men jeg fikk svar på det jeg lurte på, takk :)

Skrevet

Har du tatt ut internselene og brukt det som beltestol da eller?

Det er primært et bakovervendt sete, men kan brukes fremovervendt med internseler opp til 18 kg og fra 18 - 25 kg kan det brukes som beltestol, men det anbefales altså bakovervendt fra 9-25 kg :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det ble ikke brukt som beltestol da, hva det brukes som nå vet jeg ikke.

Jenta er langt fra 18 kg

Skrevet

Les bruksanvisnigen din hvis du lurer, mulig du har blitt litt feilinformert.

For jeg er i hvert fall 110 prosent sikker på det jeg skriver her :-) Det kan brukes bakovervendt fra 9 - 25 kg og det er anbefalt, men det kan også brukes fremover, så du gjør ikke noe galt altså. Men det er altså ikke vanskelig å bruke det bakovervendt, det er veldig enkelt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, jeg betviler ikke dine kunnskaper! Men når det en gang ble kjøpt til storesøster, så ble det kjøpt i den hensikt at det skulle være forovervendt. Derfor har aldri montering bakovervendt vært et tema. Dette setet brukes nå av min x-samboer. Jeg lurte på og kjøpe det igjen nå, til minstemann, DERFOR lurte jeg.... Men takktakk:)

Skrevet

Bare hyggelig, prøvde ikke å krangle med deg altså =)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Vi har det Britax setet HI nevner...

Vi betalte 2000kr på tilbud i fjor engang, så 1500kr var jo bra..

Men vil IKKE anbefale det...er ikke særlig stødig, og har ingen hodebeskyttelse...vi skal kjøpe Recaro young sport, samboer mente dette var så bra...noen som har det ???:-)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Og JA det kan brukes begge veier...det heter jo two ways elite for en grunn:-)

Skrevet

Nydelige Christina+spire! : Da har dere ikke montert det skikkelig. Det skal stå støtt som et fjell. Vi har dette i besteforeldrebilen og vi kan ikke rikke på det. Setet har god sidebeskyttelse selv om det ikke ser slik ut. Setet har ASIS - advanced side impact system.

Ville i hvert fall aldri i verden gått for et forovervendt sete til et lite barn, om man ikke må av medisinske grunner da. Forskjellen på sikkerheten er så utrolig stor på forovervendt vs. bakovervendt.

Skrevet

Vi har den nye modellen til britax som heter multitech og det setet har mye bedre støtte for hodet. Er dessverre mye dyrere også:-(

Skrevet

Ja, Multitech er et flott sete. Det har vel veiledende pris på 3500,- tror jeg.

Men for de som kanskje ikke har så god råd, så er Two Way Elite et mye mye bedre valg enn et hvilket som helst forovervendt sete :-)

Skrevet

Er enig i at bakovervendt er mye bedre:-) Vi passet på å kjøpe multitechsetet når de hadde 20% på alle seter rundt påsketider...

Skrevet

Sikler litt på Multitech selv. Vi har AG Duologic nå og det går jo bare til 18 kg. Så vi må ha et nytt bakovervendt etterhvert, om Multitech passer har jeg veldig lyst på det.

Skrevet

Opp for "natteravnene" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...