Gå til innhold

Når begynner man å kjenne den harde klumpen nederst i magen?


Seeyou!!

Anbefalte innlegg

Jeg har fått veldig mage,mange sier jeg har begynt å få skikkelig mage,kjærsten min syns det er ille stas..Men,jeg er jo bare 11 uker på vei så tror nok det bare er luft og for at jeg har lagt på meg litt!!Den er mye større om kvelden,da ser det ut som jeg er ca 5månder på vei.

Lurer på når man merker den harde klumpen nederst i magen,for det er vel når man kjenner den at livmoren virkelig vokser og magen blir synlig?

Prøver å kjenne etter den hele tiden.

Og formen min er veldig bra,føler meg ikke gravid i det heletatt,bare veldig trøtt!Og trøtt har jeg vært helt fra starten av,da hadde jeg også veldig ømme bryster,men de har forsvunnet.Så begynner å bli litt bekymret..Hvorfor forsvinner symptomene,og hvorfor føler jeg meg ikke gravid?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det er forskjell fra menneske til menneske:/

For kjenner ikke noe:(

Men,kan man miste uten at man merker noenting?Ikke noe blødniger el. noe?

Hadde en bitteliten blødning for ca 1uke siden,varte bare litt da,så er veldig bekymret for at jeg kansje ikke er gravid lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har hatt blødninger i begge mine tidligere svangerskap og det har ikke vært noe fare forbundet med det- det er helt vanlig. Men, det jeg ville si var at dersom du er bekymret så må du ikke nøle med å ta kontakt med fødeavdelingen der du bor- det er ikke godt å gå å bekymre seg for at noe kan være galt..ta heller turen innom og nyt resten av svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner det heller ikke den harde klumpen ennå, men er som deg veldig oppblåst. Er 11+2. Trodde ikke det var vanlig å kjenne det før om et par uker ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Jormor 16/5 og hørte etter hjertelyden,hørte litt skraping å sånn som Jordmor trudde var fosteret..Så får håpe at det var tilfelle!

men,jeg er nok en av de heldige som ikke har syptomer annet enn veldig trøtt og god matlyst:)

 

Gleder meg virkelig til å kjenne at noe skjer i magen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på første kontroll i dag..10uker på vei..kjenner den ikke men har veldig oppblåst mage..jordmor sa det er helt normalt å ikke kjenne noe ennå..jeg var jo litt bekymret for at det ikke skulle vare noe liv der inne,trodde jeg skulle kjenne det mer...men hun sa at så lenge jeg ikke har hatt blødninger,og jeg har symptomer som feks oppblåst mage,tretthet,svimmel osv så virker det som alt er bra..

så håper på det..

er tydeligvis normalt å ikke kjenne det ennå..så ikke bekymre deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+4 og jeg kjenner ikke klumpen nederst i magen enda, men jeg er ikke så ofte på do lenger og føler meg litt piggere. Har begynt å jobbe 50% og det fungerer bra. Magen min er også hønndiger på kvelden. Kjæresten til søstra mi trodde jeg var sånn 5 mnd på vei. hehe.. Kjøpte faktisk mine første mammaklær i går, for vanlige klær begynner å bli bra ubehagelig nå. Brystene er ikke sååå vonde lenger heller. Var værre i forrige uke, da kunne jeg ikke ta a bh'n uten at det gjorde dødsvondt. At noen symptomer forsvinner tror jeg er helt normalt, jeg regner ikke med at det er no galt nede hos tassen selv om symptomene har forsvunnet litt, for jeg hørte sterk og klar hjertelyd hos legen for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamoms

Hei:)

 

Jeg er 12+1, og jeg tror ikke jeg kjenner noe til den harde klumpen ennå. Jeg har blitt litt forvirret nå, så jeg er jammen ikke helt sikker på hvordan det har vært der nede, og hva jeg nå skal forvente, hehe.

 

De par siste ukene nå, har energien kommet mer tilbake. Jeg har egentlig ikke vært mye plaget med "fæle" symptomer, så jeg klager ikke. Men slapp helt av, symptomene avtar når du nærmerer deg 12 uker. Eller kanskje man skal si forandrer seg. Husk at det 2.trimester ofte blir omtalt som det beste, fordi da har man ofte mye mindre plager. Bare nyt det at du føler deg bedre!

 

Hilsen meg, som også gleder meg veldig til jeg virkelig kjenner livmoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+3, og har verken en liten antydning til mage, eller noen har klump i magen. Både jeg og samboeren kjenner etter hver kveld når vi legger oss, men finner ingen ting! Glder med til den kvelden hvor vi merker noe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamoms

Jeg merker heller ikke så mye til oppblåsthet i magen. Joda, noen ganger, blir det lettere nå enn før, men går ikke omkring og kjenner meg oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter:)

Blir lettet når jeg hører at det er vanlig:)

Er nok vanlig å bekymre seg i begynnelsen.

 

Er bare innmari utolmodig,hehe!Og ikke minst bekymret:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å sjå de store variasjonene på ulike folk i samme uke, men det virket som det nesten bare er de som har fått mage som legger ut bilder da (ser på uke 11).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...