Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Bare lurer på om det er noen her med to tette barn...?Hvordan har det gått? Lille gullet er tre mnd nå og jeg kan nesten ikke vente med en til*fnis* Har selv en søster som ikke er så mye eldre enn meg og vi har ett mye nærmere forhold enn jeg har til min andre søster som det er større aldersforskjell på... Pluss at jeg kun vil ha to barn og da helst ikke så lenge imellom dem.. har ett barn som er veldig "lettvint" sover hele natten, spiser som det skal, er fornøyd og glad, så også derfor føles det helt overkommelig med to..selvom man jo aldri vet hvordan d blir med nr to... erfaringer?
Mikkemafian Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Har ikke to tette ennå, men det kommer!! Snuppa er snart 8 mnd og er gravid igjen, 5 uker på vei.. Så det blir ganske tett, ja.. Har selv en liten røver, som ikke er spesielt lettvinn, men satser knallhardt på at lillebror (har en liten guttefølelse) blir en sovende, rolig sindig kar, som ikke kommer i trassalderen før puberteten.... Vi ble gravide på første forsøk. Var ikke helt forberedt på dette, men er overlykkelig, selvfølgelig!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 jeg ønsker to år mellom, min første er 7mnd nå, så ikke lenge til vi skal starte prøvingen igjen. Gleder meg!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Godt å høre at det stort sett går bra...takk:) Ja er nok viktig å ta seg tid til begge alene osv.. Tror kanskje jeg er gravid nemlig...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har akkurat 18 mnd mellom mone, og jeg synes det går over all forventning!! Du ser kjæreligheten mellom dem, men er som ho over her sier at man får lite tid til dem.. Så pass på å ha litt alenetid med dem begge...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 17 Mnd mellom mine. Helt ideelt i forhold til at de vokser opp sammen, knyttes til hverandre osv. Nr 1 sov fra 19-07 fra hun ble født, men pga søvnproblemer på minsten, ukependlene mann og ingen annen avlastning enn bhg, har det i perioder vært knalltøft. Minsten nektet å innta fast føde og måtte fullammes til 7 mnd(ca annenhver time døgnet rundt de siste mnd...). Jeg fikk brystbetennelse 3 ganger. Ellers har det vært en del slåssing, mye trass og faremomenter forbundet med at den eldste har vært for liten til å forstå konsekvens. For all del, jeg angrer ikke ett sekund, og nå som den yngste både snakker, går og sover om natta, og mannfolket er sterilisert(!), er alt mye enklere og vi ser resultatene av alt strevet. Men du kan si det sånn at hadde den siste kommet først, hadde vi nok ventet litt med nr 2...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Det går seg sakte men sikkert til, det derre. Jeg også har to tette og det har jo vært tider hvor jeg er svært sliten. Men det hadde jeg sikkert vært med 1 unge også.Nå er de 3og snart 5 år og har mye glede av hverandre. Det er så godt å vite de har hverandre når vi er på ferier og når de sover over hos besteforeldre osv...Vi valgte og ha de såpass tett siden vi begge har søsken med få år mellomrom og har hatt ubeskrivelig stor glede av det. Har nesten lyst på en unge til jeg nå
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Sørg for å ha nok avlastning, slik at du får alenetid med førstemann, så sparer du dere for mye slit!
mammantilverdensbestebarn Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 14 mndr mellom mine to. Minste er nå 3 mndr, og det går helt supert! Selvfølgelig travelt til tider, men de gir så utrolig mye glede!! Har begge hjemme. Hadde forestilt meg at det skulle bli mere slit enn det er. Nå er misten begynt å interessere seg for leker, så nå ligger begge to under rangla:) Storebror syns det er kjempemoro å "snakke" med lillesøster, og han koser masse med henne. Har tvillingvogn, så det er ikke noe problem å gå ut og på turer med begge to. Jeg merker allerede nå at de har utrolig mye glede av hverandre, og det bli jo bare bedre når ho blir litt større! Jeg er ikke i tvil om at jeg har valgt riktig tidspunk å få nr to! Men det er jo sånn det passer meg og min situasjon da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå