Northernlights Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Kjøpe gamle småbiler på eBay på dusinvis...hrmf....gamle biler som folk helt sikkert heller hadde kasta! Men neida, legg det ut på eBay,og la nordlysmannen fristes til å kjøpe... For de er jo sååå verdifulle :o/ sukk..
mamma-til-4 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 hahaha....hørtes kjent ut.....))) Mannen min og kunne fint ha gjort noe sånt:)
"husmor"med lille Nora Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 *riste riste FILLERISE* gubben din!! godt nok?
"husmor"med lille Nora Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 misforstod eg. hihi.. leste overskrifta: Noen som har lyst å filleriste gubben? tror jammen eg skal komme meg i seng no..
Northernlights Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Nei,det klarer jeg jo selv ;o) Men seriøst; gamle Lesney og Hot Wheels, hva er så spennende med det?? Han åpner en ny pakning med biler,som har sett bedre dager (og ÅR!!), og er back to childhood igjen... De bilene bringer mange gode minner hos han, så det er jo bra. Men hvor skal dette ende,da? Nå har guttene MINST hundre småbiler, i tillegg til de som de allerede hadde. Vet dere hvor vondt det er å tråkke på en sånn bil??????
*Kleopatra Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes du skal være glad for at han holder seg til småbiler jeg, og ikke kjøper skikkelige biler, det gjør nemlig min samboer:s Gamle veteraner, den ene etter den andre. Blir jo så fine når de blir oppusset vettu, det var skikkelige kupp hele hurven. Yeah... Uff, den hobbyen er dyr:/
Northernlights Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2008 Nei,det skjer ikke, for den hobbyen kommer til å bli bare MIN ;o) Om vi får råd =o) En gammel brannbil ville han nok hatt.Så hvis jeg blir styrtrik,skal han få det. Har han pusset dem opp,da??
*Kleopatra Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Nei, han er ikke ferdig med noen av de. De "halvgamle" har han delvis oppusset og så solgt videre, og så står noen på vent. Men det er en han har kommet godt igang med, en BMW 501 1956 modell. Den kommer til å bli skikkelig flott! Er svært få av dem i Norge, er liksom "perla hans" den da. Det er en slik en: http://www.classiccar.fi/images/BMW1XL.jpg (dette er ikke hans, men akkurat samme) Han har klart å spore opp den første eieren av den, en rik, gammel mann på østlandet. Han pleier å sende samboeren min brev av og til, skrevet med sirlig løkkeskrift:)
Northernlights Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2008 Den var snasen ;o) Mange fine gamle biler som ruster her...står en i hagen vår.-Eieren vil ikke selge.. =o( Vi er ikke interessert,men det stopper stadig folk og vil kjøpe den. Hvis du går på hjemmesiden min, kan du se den.
*Kleopatra Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Ja, den blir nok fin:) Er visst verdt et sted mellom 5 og 600 000 når den blir ferdig, men han selger den nok ikke. Han har tenkt litt på å leie den ut som brudebil, med seg selv som sjåfør såklart, hehe! Fant bilen inne på hjemmesida di, den var kul! Synd mange gamle skatter står gjemt her og der, og bare råtner bort. Men synes ikke samboeren min skal ta på seg jobben med å redde alle:p
Lillesnuppis Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Mannen min handler ikke på nettet, men han har en kjærlighet for mobil telefoner. Kjøper hver sommer en ny mobil. Åsså drar han på ferie "hjem" til Kosovo. Å når han kommer hjem så har han en helt annen mobil som er mye dårligere. Jeg spør hvorfor han gjør det, å da svarer han at han har bytta med broren sin. greit dem bytter, men da får han for svarte bytte med en som har så som så like bra mobil som det han skal bytte bort da. Så går det noen mnd så klager han over mobilen sin. Så nå når han reiser til Kosovo så skal han få med en gammel mobil å bruke den. Skal gjette på at han kommer hjem med den han reiste med da.
Nit@™ Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Hei hei Northernlights.. Lenge siden sist. Håper alt står bra til! Vær glad det er småbiler du. Her vil gubben helst ha mange biler, i normal størelse *sukk* Stadig finner han noen gammle "vrak" som han har sååå lyst på. Han sitter på finn.no og finner den ene "flotte bilen" etter den andre, og alle er jo like billige må vite. Heldigvis klare jeg å holde litt igjen, ellers hadde vi hatt mange biler her. Jeg hadde blitt glad om han gikk over til småbiler ;o) Rart med mannfolk og biler, uansett størelse. Det er slikt de bare MÅ ha ;o) Klem
Tokatter_USA Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Min lille jente har en stooor samling småbiler. Det er ikke jeg som har kjøpt dem! Mannen handler ikke på ebay, men i byens bruktbutikk, og der går han flere ganger i uken. Sist han kjøpte et stort parti med biler var noen-og-30 gummibiler som ble laget i Norge (Lærdal, tror jeg) mellom 70- og 90-årene. Alle er ensfargede, gule, røde, blå eller grønne. Vi sjekket på ebay, og de er visst verdt minst $5 hver, så det er jo litt penger i det i hvert fall. Jeg syntes det var gøy at han fant biler fra Norge, og at jeg mente å dra kjensel på dem fra min barndom. Forøvrig kunne jeg godt klart meg uten de utallige kosedyrene og dukkene han kjøper til henne fordi "hun begynte å hyle da jeg sa nei". (Men alt kommer fra bruktbutikken, da, så det koster bare noen pennies.)
Northernlights Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2008 Høres ut som om din mann og min er brødre! hehe Bruktbutikker har en del perler,men disse bilene kunne jeg virkelig stått over. Må nærme seg "tusen" her....og hvem må plukke opp,tror du???
Tokatter_USA Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Tokattermannen er faktisk ganske flink til å plukke opp. Problemet er mest hvor det havner. Alt er hulter til bulter i skap, skuffer og i kjelleren, og jeg finner aldri noen ting. Jeg hadde nådd grensen forleden dag og bestilte en dumpster (container). Vi er nettopp ferdig med et byggeprosjekt, så det var mye å kaste. Så her ryddes det! MASSE skrot skal kastes, det meste hans. I går spurte jeg hva slags planer han hadde for dagen. Han skulle i bruktbutikken, sa han "to buy something for the dumpster"!
mammamammamammamor Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 off ikke si det en gang. når min mann får sånne ideer er det umlig å stoppe han, derfor sitter vi her med en brødbakemaskin te 1000 kr som vi har brukt et par ganger for han blir joo så lei av di brøo ei muss te laptoppen som har vert plugga i en gang, masse annet dill og dall som eg ike vet hva er en gang og et strømagregat som han heldig vis solgte igjenn for halv pris med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå