Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttebabyen min på 6 mnd våkner 3-4 ganger om natten for mat. Det synes helsesøster var mye, han burde ikke våkne på natten nå lenger, synes hun. Han er ikke sulten, for han spiser tilstrekkelig på dagen, og veier mere enn gjennomsnittet, så det burde ikke være grunnen til alle oppvåkningene. Og en annen ting; legger dere babyen bare ned i senga for kvelden, og så sovner han/henne av seg selv ? Jeg leser om de som gjør dette, og det høres ut som himmelen, sukk. Her bysses det, grines, bysses igjen, ja hele seremonien tar ca. en halv time, før poden slukner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sent på kvelden. Denne skulle til småtroll 0-1.

Skrevet

Det er faktisk helt vanlig at babyer våkner om natten. Denne seksmånedersgrensen som mange helsesøstre er opptatt av, er ikke naturlig for alle. Du burde tenke mer på hva du og babyen din vil, enn hva helsesøster synes. ;-)

At han er stor for alderen betyr ikke at han blir mindre sulten om natten, tvert imot! De fleste barn vil ha mat om natten mye lengre enn seks måneder - og det er det ikke noe galt i! Det er helt spesielt for vår kultur at vi legger så mye vekt på at barn skal sove alene uten mat så tidlig som mulig.

Dette med å legge babyen rett ned i senga eller bysse, bære, eller amme i søvn - det er helt individuelt hva som passer for hver baby. Det gjør ingenting om du bysser, koser, bærer eller ammer i søvn. Kos kan det aldri bli for mye av!

Jeg vil anbefale deg å lese "The no cry sleep solution" av Elisabeth Pantley, det er en kjempebra bok om babyer og søvn. :-)

Hilsen glad trebarnsmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...