Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Emilie våkner opp fra søvnen å hylskriker.. skjer oftere nå enn før... andre som har opplevd det og har kanskje en forklaring?? Har tenkt om det kanskje er mareritt??
Ezmeralda Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 De våkner ofte med et hyl etter å ha sovet i ca 30 min fordi de da går over fra den lette til den dype søvnfasen. Ofte, om de ikke blir forstyrret, sover de videre. :-) Kan jo hende at de har litt mareritt også iblandt?
Sunshine med småtroll:) Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Mini gjør d noen ganger til oss..pleier å stryke han litt på kinnet også roer han seg. noen ganger er det mareritt og andre ganger mageknip.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Tror det var i usa der de hadde forsket på at spebarn kunne ha mareritt etter sin egen fødsel i lange tider. Snakket med jordmor om dette på føden og hu trodde og så det kunne ligge noe i det. Det der ikke bare mor som har vondt under en fødsel og kan ha traumer av det etterpå også de små søte... Og det at de blir ``hevet`` ut i den kade verden fra mammas lune trygge mage. Lillegutt var sånn i begynnelsen,lå og klynket når han sov,masse grimaser,begynte plutsleig og grine.. Jeg tror de har litt mareritt jeg--
tittentei... Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Min gutt var også sånn.Voknet med hylskriking.Ikke så mye nå.Men en periode når han ikke var så stor,så voknet han mye med hylskriking.Som regel roet han seg når han fikk melk.Drakk som bare det.Hadde ikke tid til og vente.Når han ikke roet seg med sutt eller trøst,så fikk han melk.Han er enorm varm av seg,svetter.Og da blir han mye tørst.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Syns sååå synd på Emilie når hun våkner å hylskriker.. helt vill i øynene... men det kan jo være som dere skriver at det er mareritt og traumer etter fødselen.... for når jeg tenker meg om, så er det løye vist di små ikje skulle hatt det.. di går igjennom det like mye som oss mammaèr ) Takk for svar Jenter... Mye bedre nå når enn vet noenlunde hva det kommer av )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå