Gå til innhold

vil sove i mammas seng........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt av meg å av og til la henne få det?

Pleier ta hanne inn i senga til meg dersom hun vokner og er urolig om natta.

Men i kveld ropte hun på meg i 21 tida og ville "lalle i mamma sin seng"............

Tabbe å la henne få lov?

Eller er det bare kos.

Hun er 2,5 åt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte sier jeg.

Jeg har latt min sønn (nå 3år) sove inne hos oss flere ganger. Noen ganger legger han seg der ned for kvelden, og jeg flytter han når jeg legger meg. Eller han kommer inn om natten. Jeg lar han få lov til dette så lenge det ikke går over styr, dvs. at det ikke skjer flere ganger i uken.

Barn lærer raskt. Det kan bli for mye av det gode - og plutselig så nekter hun å ligge i sin egen seng. Da er det vanskeligere å komme ut av den onde sirkelen.

La henne komme inn til deg når hun har mareritt, er syk o.l.

Ikke bare når hun gråter.

Skrevet

jeg ville ikke latt henne få lov til å ligge i senga di, hun er såpass stor at hun kan ligge i sin egen seng..

ja jeg ville si at det er en tabbe å la henne ligge i senga di, du får det kanskje verre fremover for hver gang hun griner o.l. så vet hun at hun kan ligge i senga di.

hvordan ble det å går kveld lå hun i senga di eller klarte du å roe henne på rommet sitt??

Skrevet

For en stund tilbake kom jentungen vår inn til oss hver natt. Bar henne tilbake de nettene hvor hun lå så urolig at ingen av oss fikk sove... vi fikk mye "tilsnakk" av andre for at vi tillot dette, men jeg tenkte at vi fikk se hvordan det gikk. Og det viste seg at det bare var for en periode, for nå er det flere mnd siden hun kom inn sist...

Jeg tror de føler seg utrolig trygge i mammas seng, og noen trenger å føle det også. Gjør hva DU syns er rett, jeg gir ofte etter for kosen :)

Skrevet

datteren vår kommer inn hver natt hun... og hun legger seg av og til der og. men da bærer vi henne i sin seng når vi legger oss. er jo bare kjempe koselig det syns vi selv om det blir trangt

Skrevet

Jeg ser ikke heilt problemet jeg da.

Kan hun ikke bare få komme inn å sove hos deg da?

Hva er argument for å IKKE tilate det?

De ligger da ikke i mammas seng til de blir konfirmert lissom, så for all del.

Men start gjerne i egen seng, og heller ta henne inn til deg utpå natta....dersom hun vokner.

Skrevet

Jenta vår kommer tuslende av seg selv hun, gjerne i 2-tida på natta. Da er det ingen av oss som orker å ta "kampen" med å bære henne tilbake i sin egen seng, så hun ligger pent i midten. Så lenge vi alle får sove, ser jeg ingen grunn til å slutte å ha henne her. Det er jo kjempekoselig :)

Og som anonym over her skriver: de gir seg jo en gang, de ligger jo ikke i mammas seng til de blir konfirmert!

Skrevet

Her må hver og en følge sin egen overbevisning. Jeg er opptatt av at hun skal føle seg trygg. Dersom hun våkner og er redd og vil sove med oss er det helt greit. Hun gjør også det dersom hun er syk. Hun er 2,5 år. En periode etter hun var syk sist kom hun inn hver natt, men jeg tenkte at jeg ville drøye det og se om hun sluttet av seg selv, og det gjorde hun. Etter en 4-5 netter sov hun igjen hele natten hos seg selv.

Så nå for tiden skjer det innimellom at hun våkner og vil inn til oss, men noen ganger kan jeg bare gi henne smokk eller noe å drikke og så legger hun seg til igjen i egen seng.

Jeg synes ikke det er noe problem i det hele tatt. Hun blir alltid lagt i sin egen seng.

Skrevet

Jeg lar lillemann få lov. Det blir ofte, han sparker av seg dyna og våkner av at han fryser.... Kommer oppi mammas seng, kroer seg godt inntil og sovner. Kjempekoselig!

Skjønner ikke logikken i at vi voksne som er sterke og trygge skal få lov å sove sammen, men ikke de små? Som faktisk trenger nærhet mye mer enn oss.

Men jeg holder på det at han skal legge seg i egen seng hver kveld. Greit å ha litt voksentid i senga og.... Han våkner skjelden før to uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...