Willy Wonka Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Når gutten min spiser grøt så bør han jo ha litt å drikke etterpå/underveis. Prøver å gi han vann, da han gulper så enormt av melka (mme). Men når han merker at det ikke er melk på flaska, men vann - så vrir han seg unna. Han syns det er spennende med vann på glass, men han svelger ikke da heller...det blir bare liggende som en dam i munnen før det renner ut... Har liksom ikke lyst å venne han fra tidlig av at vann er beste tørstedrikke.... Noen med goooode råd?
Gjest mphs Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Vet ikke hvor lenge du har hold på med vann tilvenningen, men på første ungen brukte vi 2 mnd på å venne henne til å drikke vann. Det er bare å være tålmodig.
godigo Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 ikke gi deg.prøv å gi han vann på flaske,vann på tut-kopp. vi måtte givår vann hele tiden. han ville ikke ha vann.. men vi ga oss ikke. vi fortsatte å fortsatte og ga ikke etter for presset med å gi han noeannaet. han fik kun van for tørstedrikk. å nå drikker han vann når han er tørst:)
mamman til to gutter Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Vi tok litt eplejuice i vannet (veldig, veldig lite) og da drakk han det og ettter et par dager drakk han rent vann også. Vi skulle reise på ferie og ville han skulle kunne drikke vann i varmen, så jeg slapp å amme han hele tiden. Han har drukket vann hele tiden etter det, men varierer veldig hvor mye han drikker, noen ganger drikker og drikker han, mens andre ganger drikker han nesten ingenting.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Min baby ville heller ikke ha vann på flaske, var jo vant til at det var melk i den. Kjøpte en tutekopp, som han ikke må suge så mye på for å få vannet i seg. Fikk da litt vann i munnen på han, etter hvert ble han vant til det, og drikker godt med vann nå.
Labambie Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Blanda i ca 40 ml Hipp eplesaft (fra 4 mnd) og da gikk det litt enklere her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå