Gå til innhold

Dere med litt større unger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk de sin første mobil ?

Og hvorfor..

Meg og sambo har en diskusjon her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstefrøkna fikk sin første til jul, da var hun 8,5.

Skrevet

Min er 12 år og fikk mobil til 12 års dagen, dette fordi vi lettere skulle få tak i han, og sånn athan kunne gi beskjed til oss om det var noe..Han har ADHD, og glemmer mye, så mobilen brukes også som alarm for å huske på ting.

Skrevet

kan svare for søsteren min jeg :P Nevøen min fikk da han var 9,5 år .

Skrevet

Dette lurer jeg også på, guttungen på 7,5 år sier at "alle" andre har mobil er bare han som ikke har. Har snakket med endel foreldre til kompisene hans, og det er ikke så mange av ungene som har mobil.

Skrevet

Har en på 7 år.Han ønsker seg sterkt og flere i klassen har fått.

Ingen mobil på han enda...det er vi enige om.

Men kan ikke svare på når vi "gir etter" :o)

Skrevet

sambo sier 10 år, og jeg sier 12 år, men mye kan vel endre seg på et par år, så vi får se.

Skrevet

Jentene mine var 15 år.

Fordi det var greit å få tak i henne, og lett for henne og få tak i meg,om det skulle være noe.

Nekter gi han som nesten er ti, med mindre han begynner utvide horisonten, og sykler rundt i naboens nabolag... Da skal han få en, med kort...

Skrevet

De to eldste har fått mobil når dem var 6 år.

Hvorfor?? Spør pappan, jeg tok med unga og flytta 13 mil, så da fant han ut at om unga fikk mobil kunne han ha kontakt med dem uten at det måtte gå gjennom meg bestandig.

Helt greit egentlig.

Skrevet

Hun fikk da hun var 6 år så jeg kunne få tak i henne eller hun kunne gi beskjed om hvor hun var .

Skrevet

6år?? har du ikke peiling på hvor 6 åringen ferdes alene?

min 7 åring må gi beskjed hvor han skal, har utvidet horisonten en god del i det siste, men jeg vet alltid omtrent hvor han er, vet jo hvem han er med, og hvor jeg kan ringe om det skulle være noe.

Skrevet

Signrer storebror og knertn på den.

Jeg har steinkontroll på min 7 åring....og er han med noen hjem er det sms kontakt mellom meg og foreldrene til barnet han er hos.

Hønemor???? Ja,det er jeg:o))

Skrevet

når de var 12 år! Bare lukka øra for mas, er da vi som bestemmer det og hva i huleste skal små barn med mobil? Vi venta til de var gammel nok til å skjønne verdien av tlf, og til de hadde venta sålenge at det ikke var så spennede lengre. Med det resultat at vi kan ha abbonemang til gutta og ikke konantkort... 16 åringen har regning på under 50 kr i mnd

En venninne av meg ga til gutten på 8 med det resultat at han lasta ned spill og annen dritt for over 2000 kr!

Skjønner mange vil ha kontroll og føler seg tryggere med at barna kan nås til enhver tid, men vi tenkte at de SKAL først lære seg å si fra hvor de er og lære seg å passe klokka. Noe vi mener er egenskaper de trenger senere i livet...

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Ti, mener jeg å huske, eller rett før.

Skrevet

Ja, 6 år ja... det er da greit å kunne ringe hjem og spørre om en kan få være hus venninnen en halvtime lenger enn avtalt. Eller jeg ringte henne ob sa at nå var det middag.

Joda, jeg viste utmerket godt hvor hun var ...

Det er da ingen som er mer hønemor her inne enn meg. Det skal jeg love dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...