Gå til innhold

Reise fra 17 mnd gammelt barn i 2 uker...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber i utlandet og pendler mellom Norge og jobbstedet. Vi har ett barn på 14 måneder. Vi planlegger en 2 ukers ferie sammen i nærheten av jobbstedet i sommer, og nå lurer vi fælt på om vi skal ta med gullungen eller la henne bli igjen hos besteforeldre..

På den tiden vil hun være 17 mnd. Hun kjenner besteforeldrene sine godt og har vært på alenebesøk hos dem mange ganger allerede, men da bare en helg. Jeg tror jo at 2 uker kommer til å føles veldig lenge, samtidig er vi litt bekymret for å ta henne med oss dit pga muligheter for sykdom, varme og lange bilturer- i tillegg til at det hadde vært deilig med litt tid sammen bare vi to siden han er så lite hjemme til vanlig.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke forlatt henne hjemme.

Da jeg var sammen med bf, var han borte i 3 mnd, hjemme 3 mnd. Siden han først var så lenge borte fra henne i utgangspunktet kunne vi aldri drømt om å reise på ferie bare oss to:)

Hvorfor ikke bare være alene en uke. Da får der tid sammen og jenta deres slipper å være vekke fra mamma og pappa så lenge:)

Skrevet

Heldige som har barnevakt så lenge:-)

Det går nok bra.

lykke til med avgjørelsen.

Skrevet

Jeg får pustebesvær bare ved tanken på å reise fra jenta mi så lenge. Så for meg hadde det følts mer som en straff enn en ferietur. Men dette må du jo nesten bare føle på selv.

Skrevet

Hvis du syntes det er greit så bare reis og kos dere masse:)

Jeg hadde ikke klart å være borte 14dager fra guttungen,vet at han hadde hatt det topp hos besteforeldre,men jeg hadde ikke hatt en fin ferie.....:)

Skrevet

Jeg har en på 14mnd og har reist endel siden han var 8mnd. Ut fra min erfaring er 5dager smertegrensa mi, kunne nok ha klart en hel uke, men etter det spørs det hvor koselig det vil bli med en eventuell babysyk feriereisende:-)

Skrevet

Jeg hadde definitivt ikke klart å være borte fra lillegutt på 18 mnd i 2 uker. Jeg gruer meg veldig til jeg skal bort med jobben i 1 uke snart, tror det blir grusomt, kommer til å savne ham noe helt vanvittig!!

Men det er som de andre sier bare oss det går utover, barna har det ofte fint.

Skrevet

Skjønner at dere kanskje vil ha aleinetid, men 2 veker er ganske lenge. Har vore borte frå sønnen min i 8 dager max, då har han vore med faren. Det har gått heilt greitt for meg, men det er fordi eg har vore på jobbreise og ikkje hatt tid til å tenke så mykje på at eg savner han. Men merker at med en gang eg har tid til overs, så vil eg bare reise heim. Så 14 dager ferie uten sønnen min hadde eg aldri reist på. Må jo vere koselig før dattera deres å få 14 dager ferie sammen med begge foreldrene også, ikkje bare kvardager med foreldrene?

Skrevet

hvis du føler at dette er noe du takler og barnet takler , så hvorfor ikke?? Selv kunne jeg aldri ha vært borte fra tulla (17 mnd) i mer enn ett døgn max.. men vi er jo alle forskjellige =)

Skrevet

noe som forresten er merkelig. Hvorfor settes det ikke spørsmålstegn ved fedrene??Er det bare mor som er viktig?? Har selv samboer som jobber offshore 2-4 ordning. Lurer på hva omverdenen hadde sagt hvis det var meg liksom...

Skrevet

Kjære dere gode mødre (det var jeg som begynte innlegget)

Takk for gode svar. Da jeg logget meg på tenkte jeg at det kom til å være mange svar, og tenkte at jeg måtte forberede meg på mange mødre som ville fordømme meg...men så var det så mange gode og nyanserte svar. Tusen takk.

Jeg er jo enig med de fleste her som sier at 2 uker er lenge. Det er også det jeg sier til mannen min. 1 uke hadde jeg ikke nølt med. Det hadde vært perfekt og jeg tror akkurat passe for henne også. Men saken er at dette er LANGT unna (nesten et døgns reisetid hver vei, pluss tidsforskjell)- så reisen er jo nettopp også et agrument for hvorfor vi nøler med å ta med gullungen. I tillegg må mannen min jobbe et par dager på

begynnelsen så det er liksom 2 uker eller ingenting...

Vet fortsatt ikke helt. Går liksom rundt og håper at jeg plutselig skal synes alt er greit. Jeg VET at vi kommer til å kose oss, men jeg VET også at jeg kommer til å lengte etter jenta mi....

Livet er jammen full av vanskelige valg..

Skrevet

Ikke mye forskjell på 8 og 14 dager..

reis om du synes det er ok!

Er du borte er du borte. Viktig med gode omsorgspersoner der da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...