Gå til innhold

Dere som har dyr(gård)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag igjen så jeg kyr som gikk ute i en stor innhenging. De hadde gjørme opp til knærne nesten og var jo ikke noe grønt der. Har ofte observert at hester også står ute på slike steder. I mine øyne ser dette forferdelig ut, da jeg egentlig ser for meg de burde ha masse grønt rundt seg..

Så jeg lurer på; er uteplassen deres slik i utgangspunktet og isåfall, hvorfor?

Eller ødelegger de terrenget raskt slik at det er derfor det er slik?

Har tenkt på det så mange ganger så på tide å spørre nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står ikke dyrene sånn nei... De står ute på marka og spiser gress. Sauer og hester.

Skrevet

vi har kuer, og nei hos oss står de ikke i gjørme.

De er inne på vinteren og på sommeren koser de seg på grønne enger.

Det er kjempekoselig å se på dem når de legger seg langflate ned i gresset og bare koser seg.

Vi har ikke mulighet til å ha dem ute på vinteren, men andre har noen ganger en uteplass som de kan lufte seg på. Der skal man fjerne dritten som blir liggende, men det er nok ikke alle som er like flinke til å gjøre det:(

Skrevet

ikke ønskelig det, men i perioder med mye regn så er det noen områder som blir gjørmete og ekle. og også om våren når snøen i tillegg smelter. hvretfal hvis det er et område som ligger litt lavere enn resten av jordet, så kan du banne på at det bare blir gjørme i en periode om våren. men det tørker opp igjen når det blir oppholdsvær :-) Så får man heller prøve å unngå at dyrene oppholder seg akkurat der.

Skrevet

Takker for svar.

De områdene jeg så igår var slik i hele fjor også. Vet også om hester som står slik hele sommeren. Det er mange som gjør dette derfor jeg lurte på om det var en grunn til det, eller om det rett og slett er slik at en nesten burde kontakte dyrebeskyttelsen.

Jeg drev med hester i mine yngre dager og syns jo å huske at enga var grønn og ikke svart;/

Jeg syns synd i dyrene som står slik nemlig og derfor jeg lurte..

Skrevet

Du kan jo kontakte dem, så får de sjekket, og om ikke noe er galt så vet du det iallefall! Bedre å kontakte en gang for mye syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...