Gå til innhold

Ehh...regel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barefar krever jeg skal være evig takknemlig og omtrent kysse tærne hans, for at han bidrar med barnebidrag. For han mener han ikke er pliktig til det, siden det er så kort tid siden han begynte å jobbe. Han har nemlig egentlig rett til å jobbe seg opp en viss formue, før han MÅ betale barnebidrag. Nå er det flere mnder siden han beg å jobbe da, og selvfølgelig skal han betale det nå, selv om han ble fritatt under skolegang. Og det gjør han også da, men han sier han gjr det for å være snill, og mener jeg bør gi han masse kreditt for det. Ehh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg aldri hørt om. ring nav og hør og tar han feil kan du jo be om birag igjenom de så slipper du gnålet hans.

Skrevet

hehe, han har nok drømt om den regelen der:)

Gjest marie-s
Skrevet

Det der er nok en regel han har laget selv, for med en gang du er ute i jobb så er du bidragspliktig.

Skrevet

hehe... noen er flinke til å lage regler underveis i spill;)

Det var nok drømmen hans, det der;)

Har en barn, og ikke bor sammen med det, så er en faktisk bidragspliktig. At en kan være "heldig" å få fritak når en ikke har inntekt, er noe annet.

hehe.. formue, du liksom;) Da kan du si at når han har "bygget" opp sin formue, så er regelen at han må betale ekstra, slik at du kan få bygget opp din;)

Ta bidraget gjennom nav, så slipper du dette:)

Skrevet

Nei! vist du går gjennom nav, betaler de deg det han skal, åsso må han tilbakebetale vist han ikke jobber. Anbefaler deg å gå gjennom nav eller advokat med barnebidrag..da er du sikker på at du får det du skal ha, til en viss tid, vist ikke kan du risikere at han ikke betaler å du ikke får det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...