Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo er bedt på 30 års lag om noen uker. Datteren vår vil da være nesten 4 mnd. Jeg ammer, men har gitt tillegg noen kvelder når hun ikke har blitt mett. Hun tar flaske, men er veeeldig avhengig av pupp for å sove.

Vi har skaffet oss barnevakt, men jeg er så usikker på om jeg skal gå eller ikke. Har vært borte fra henne et par timer på kvelden da hun var 2 mnd, hvor bestemor la henne og ga flaske. Det gikk greit, men hun hadde grått en del og ikke vært helt fornøyd med "bare" flaska.

Hmm.. hva hadde andre gjort? Føler jeg har behov for å komme meg litt bort (er stort sett alene med henne pga. sambo er borte lange perioder med jobben), men vet ikke om jeg klarer å slappe av heller.

Barnevakten er forøvrig en venninne av meg som datteren vår ikke kjenner så godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig..men kan du ikke legge henne før du drar eventuelt?

eventuelt prøve med flaske noen kvelder før denne kvelden for å se hvordan hun blir...

Skrevet

Har samme probl. Men jeg må bli borte over natta da det er langt unna. Vesla er da nesten 5 mnd.

Jeg har begynt å øve på å bare gi kveldsmåltidet med flaske. Og det funka i dag!! Hun er egentlig avhengig av å sovne med puppen.

Barnevakta er min bror og sambo som forøvrig ikke kjenner henne så godt. Men de skal passe henne hjemme hos oss. Det er planen, men kjenner at jeg er litt usikker.. Men det er vel sånn vi mødre er første gangen..!?? Samtidig trenger jeg å komme ut(!) av heimen å møte venner.. Er litt over 2 uker til..

Skrevet

Ja man trenger litt avkopling merker jeg og en gang må jo bli den første:) Er bare redd for at hun skal gråte veldig, og jeg også er langt unna.. Får se hva vi gjør...

Skrevet

Min virker også avhengig av å sovne til puppen og har vært slik hele veien. (Nå er han 8 måneder) Men han har vært på overnatting hos begge besteforeldrepar flere ganger, og det har gått kjempefint - vet ikke hva de gjør, men de får i alle fall til å legge ham uten pupp selv om jeg som regel ikke klarer det.. Det kan jo være at det går bedre fordi babyen ikke lukter melka!

Jeg hadde nok dratt,-hvis det blir helt krise og babyen ikke sovner kan du kanskje komme hjem?

Selv hadde jeg følt meg mye tryggere hvis den som skal passe er en som kjenner babyen godt.. ikke mulig å få til det? Eventuelt kan du jo gjøre en innsats i tida fram til festen hvor du prøver å få dem bedre kjent?

Kan det også være en løsning at du legger babyen før du drar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...