1.gang84 Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hei! håper noen kan hjelpe meg med dette.. jeg er student, fedig nå i juni og har termin i juli. i utgangspunktet ikke noe problem for jeg skal bare søke meg inn på et studie fra høsten, søke om permisjon og få fødselsstipend fra lånekassen. MEN..... Nå har jeg vært så heldig at jeg har fått meg jobb der jeg begynner 1. mars 2009. dette er jo bare kjempe fint tenkte vi og far ble kjempe glad for han hadde veldig lyst til å være litt hjemme sammen med vår førstefødte. hun er ca 7 mnd da... spørsmålet som nå har dukket opp etter å ha lest litt her og der er om far egentlig har rett på noe permisjon?? jeg har jo ikke tjent opp noe før fødsel... er det noen som har greie på dette?? vil jo veldig gjerne ta denne jobben!
Alvine&babyV Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Saann jeg har forstaatt det er det ingenting i veien for at han kan faa resten av din permisjon, siden du ikke ska ha permisjon lenger. Det som faller bort er farens rett til 6 uker pappaperm siden du ikke har jobbet minimum 50 % i minst 6 av de siste 10 mnd foer foedselen siden du er student. Ta kontakt med for aa finne ut hvor mye permisjon han kan faa.
Alvine&babyV Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg mente ta kontakt med nav, de kan hjelpe deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå