Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt så mye forskjellig ang når babyer kan begynne med vann. Min helsesøster sier blankt nei før seks måneder, mens ei venninne fikk beskjed om å gi litt hver dag for å venne babyen til vann. En annen venninne fikk beskjed om å kunne teste litt før 6 måneder, men ikke som tørstedrikk.

Hva har dere hørt? Utrolig at det ikke er noen felles retningslinjer på ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min HS sa det ikke er nødvendig før man begyner med fast føde,

så det har jeg tenkt til å følge ihvertfall.

Men er ikke så lett når alle sier forskjellige ting!!!

Skrevet

Litt usikker på når vi begynte. Men tenkte jeg ville fortelle at gutten vår på snart ett år drikker vann hver dag og er veldig glad i det. Han får kun mm og vann, har aldri gitt han noe annet, Så du gjør lurt i å venne gullet ditt til det!)

Litt på en skje i begynnelsen, så i kopp eller glass(har aldri fikset tåteflaske). Nå drikker han helst av glass eller av tutekopp.

Og forresten - har aldri kokt vannet...

Skrevet

hvis du bare ammer så trenger du ikke gi noe før 6 mnd nei..da er mm tørste drikk(sies det værtfall)

men gir du mme kan du jo gi litt vann...i og for seg kan du vel gjøre det uansett for det er ikke skadelig..å begynner man tidlig er det kanskje lettere å få de til å like vann :)

Skrevet

Skulle gjerne hatt bruksanvisnibg til babyen min jeg også, men det finnes desverre like mange meninger som det finnes muligheter... Og det finnes forskning som peker de fleste veier. Så lenge det ikke er veldig varmt og babyen ikke svetter mye gir jeg fremdeles bare smaksprøver til gutten min. Men han leker bare med vannflaska. Har vel aldri fått i seg mer enn 40ml pr dag. Han er 6,5 mnd nå.

Skrevet

Ja, drakk jo veldig lite i begynnelsen (til maten), men nå gulper han nedpå et lite glass.

Skrevet

for ca 2 uker siden var det fryktelig varmt her, og da ga jeg jenta mi som er ca 3 mnd, litt kokt vann. Ga henne vel 2-3 t-skeier. Helsesøsteren min sa at det var helt greit. Kommer også til å gi henne litt vann ved siden av grøten når vi begynner med det.

Skrevet

har også hørt litt forskjellig, men at det er lurt å venne de til litt og litt med et par teskjeer. ikke for å kritisere, men kommer definitivt til å koke vannet, etter diverse gardia-fadeser etc.rundt omkring i landet. ikke mye som skal til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...