Gå til innhold

Flere som får litt grøt-press av den eldre generasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Makan. Jeg har ei tulle på 3 måneder, og "alle" rundt meg maser om at jeg nå kan begynne med gråt. Mamma så på det som en selvfølge at jeg begynte med grøt nå.

Jeg har planer om å amme i 6 måneder, eller til det blir nødvendig å gå over til grøt/fast føde, men folk tror jo jeg er gaaaal som bare gir babyen min morsmelk.

Flere som opplever at generasjonen over oss er mer utålmodig i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jupp,har en svigermor som mener han trenger grøt,,noe han absolutt ikke gjør da vektøkningen er på topp å han er glad å fornøyd å forguder puppen, nå er han 6mnd å har såvidt begynt med smaksprøver.. bare overhør maset du å stol på deg selv,,syntes det er tidlig å begynne med grøt jeg,så lenge barnet har det fint ::)

Skrevet

Du får henvise til dagens anbefalninger;-) De mener nok godt, men det er slitsomt med mas. Er jo ofte slik at generasjonen over oss "mistet melka" og måtte gi grøt. De fulgte jo bare den tids anbefalinger, som gikk ut på å amme hver 3-4 time (og la ungen skrike, evt gi sukkervann), altså fikk de ikke i gang melkeproduksjonen.

Tidene har heldigvis forandret seg!:-)

Skrevet

Å ja da! Jeg har en svært ivrig svigermor som syns det er såååå rart at han ikke skal ha grøt før han er 6 mnd. Vi skal i bryllup i august, da skal hun egt passe han. Men da hun sa "ja for DA skal du få grøt med farmor" ble jeg irritert! å bestemte meg for at hun skal IKKE passe han. For jeg vil begynne med grøt på formiddag. Ikke kveld. Det fungerte fin med nr 1 værtfall

Skrevet

Jada, og etter at du har begynt med grøt begynner de å mase om middag. " Skal hun ikke få middag snart da,stakkars?"

Herrejemini

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...