Gå til innhold

farlig med smokk om natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 1 mnd..når han skal legge seg er han lys våken og det hadde vært til stor hjelp med smokk..han sovner lettere da.men kom til å tenke på om det kan være farlig med smokk..tenker kanskje i forbindelse med krybbedød??er jeg helt på jordet??noen andre som gir babyene smokk når de legger seg for kvelden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er faktisk positivt med smokk i forbindelse med krybbedød :) kan forebygge - og det er sant. jeg har gitt gutten min smokk siden han var 2 dager gammel!

Skrevet

har hørt at det er en fordel med smokk om natten i forhold til krybbedød, minsker risikoen....

gutten min har alltid hatt smokk om natta.

Skrevet

Forskning har vist at smokk forebygger krybbedød.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt.

Min har alltid brukt smokk om natten

Skrevet

Gutten min har sove med smokk siden hans første natt.. :)

Skrevet

Det står på smokkene at de skal brukes under tilsyn... (Iallefall ett av merkene poiden var borti!!)

Men de fleste gir vel smokk og forlater barna?? Bør passe på at gummien er hel da, ikke minst når barnet har tenner!!

Skrevet

Ny forskning har vist at bruk av smokk om natten kan redusere faren for krybbedød med 90%. Den holder luftveiene åpne. Bruk av smokk anbefales sammen med ryggleie, røykfrie rom og ubrukt madrass.

Skrevet

Det med at smokk skal brukes under tilsyn går vell mest på å sjekke at det ikke er hull eller antydning til hull i dem jevnlig?!

Skrevet

det er en fordel fordi smokken holder munnen open. :))

(sies det)

Skrevet

Hvis du hører på ein baby som sover så hender det at det kjem ein hikste lyd. Det meiner dei er hjernen som seier i frå at dei må puste. Dei lurar på om det kan vera noko gale i det senteret i hjeren som minner ein på å puste, da pusten kan bli veldig monoton og dermed gløymer hjernen at den skal puste, derfor kjem den hikste lyden. Sutten forhindrer den monotone pustinga, så det skal vera positivt når det kjem til krybbedød og den teorien dei har i dag.

Eg sysn det høres veldig logisk ut, har hørt den hikstinga på begge mine to og da har dei ligge veldig stille og rolig før hikstinga også lear dei litt på seg og puster godt att. Har ikkje lagt merke til om pusten har vert seinare osv før den hikstinga men det har virka som om dei har "hatt det litt bedre" etter hiksting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...