Gå til innhold

Får ikke mini til å innta middag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd så å si alle middagsglass.

Har også laget middag selv og moset det godt med stavmikseren, slik at det blir ca samme konsistens som grøten han får til frokost og kvelds.

Men mini spiser halve middagen, å så begynner han å brekke seg, spytte ut og dette ender med at han spyr opp alt han har fått ned!

Hadde han snudd seg bort, slik han gjør når han er mett hadde det vært greit, for da hadde jeg jo skjønt at han var mett, men neida. Hvert middagsmåltid jeg prøver å gi han ender med spying og at han får flaske med mme etterpå, slik at jeg vet at han har fått i seg nok mat.

Hva kan dette være? noen andre med samme problem, evt. erfaringer?

mini er forresten 8mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å blande litt MME i middagsmaten? Det gjør iallefall jeg. Kan jo være et tips.

Skrevet

prøv å kneppe maten med gaffel heller enn å mose , pluss mye saus.. fungerer i dette hjemmet mye bedre en moset mat

Skrevet

min nekter å spise middag uansett om jeg lager d selv eller kjøper glass. har prøvd d meste for å si d slik.min er 10 mnd gammel.. så han spiser grøt x2 og litt frukt og pupp gjennom dagen.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen! Bare at her var det brekninger bare han kjente en ny smak! Så jeg blandet et par teskjeer i grøten en gang pr dag for hver gang jeg skulle introdusere en ny grøt. Økte mengden middag i grøten etter noen dager. Sånn måtte jeg gjøre med alt. Den dag i dag sliter han fremdeles med at han har lett for å få brekninger. Han kan sitte og spise middag, og plutselig, etter å ha spist halve middagen, så blir han rett og slett mettet på smaken (helst på mektig mat), og begynner å brekke seg. Han har lært seg å kontrollere brekningene noe, og vet at vi aksepterer at han spytter ut med en gang dette begynner. Ber han selvsagt aldri om å spise mer etterpå. Da får han heller en skive. Har hatt litt problemer med dette selv i oppveksten, og det kom seg noe når jeg fikk fjernet mandlene. Stakkars gutten slet en stund, når han kom i bursdagsselskap og fikk brekninger både av gele og puddinger..... Nå er han 5 år, og i morgen skal vi ha en samtale med lege om det bør gjøres noe med det. (Han har ofte problemer med hørselen når mandlene hovner opp). Tenkte jeg skulle skrive dette i tilfelle du skulle komme opp i samme problemstilling, og kanskje er det noen flere her som har vært borti dette? Det kunne faktisk vært greit for min del å vite......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...