lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 gutten min sover på mage.... i senga på dagtid. kan sove i vogna på rygg hvis vi er ute å triller. Men han sovner ikke hvis vogna står i ro. Så hva gjør man i barnehagen? de har jo ikke stid å stå å vugge der. Har alle barnehager plass til å sove inne? Han bruker også litt tid på å sovne, ligger å prater eller griner, noen ganger må jeg gå inn til han en gang eller 2 før han sovner. er redd at de skal synes at han er skikkelig slitsom og vanskelig og bortskjemt i barnehagen. gruer meg. Men det må da være flere en min som har hatt endel trøbbel med soving hele veien....?
Bettybu Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Det kan godt være at det ikke blir noe problem i det hele tatt!! "Umulige barn" kan snu tvert!!
minimy m Emma & Emil! Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Det går nok bra skal du se! Jobber selv i barnehage å det har hendt at jeg har stått å trilla barn i søvn i en halvtime, å lenger enn det oxo! Vi gjør alt i vår makt til å få disse små barna til å sove! Å i de fleste barnehager har de plass til å la de sove inne oxo ville jeg tro!¨ Masse lykke til
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Alle mine tre har hatt sine sære ting omkring det å sove her hjemme. MEN, alle tre har vært helt problemfrie å legge i barnehagen..... Flott for barnehagen og en tanke irriterende for meg.;-) Så slett ikke sikkert det blir noe problem i barnehagen. Lykke til!
Mamma´n til A og F Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 De som jobber i barnehagen til mine barn sier at dette er normalt at mange foreldre bekymrer seg over. Mange sier "at mitt barn kommer aldri til å klare å sovne inne på et rom med mange barn" Dette er ofte barn som har blitt trillet i søvn... Men, som de sier, de fleste sovner som en stein:) Kommer til å gå bedre enn du tror!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 tusen takk. ja han kan bli en utfordring i bhg, han er ikke så selvstendig av seg, sitter maks 5 min å leker alene på gulvet, men helst krabber han bort til oss med en gang og står å henger ved sofaen og bordet. har aldri likt å være så mye på gulvet. men kanskje ting blir annerledes når han begynner i barnehagen.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Hei:) Jobber i bhg. selv og det kommer helt sikkert til å gå seg til! Bhg. er kjempe flinke og har vent barn til å sove ute før;) Sønnen min sover heller ikke i vogn, men det går seg til;)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 1. I bhg er de vant til alle typer barn, de kommer garantert ikke til å syns han er bortskjemt og du har ingenting å grue deg for. 2. Min erfaring er at ungene tilpasser seg UTROLIG fort i barnehagen. Jeg var litt bekymret over min datter når hun begynte. De sover nemlig flere på samme rom og min sover veldig lett. Men fra dag 1 har hun sovet med både 2 og 3 andre på rommet, aldri vært noe problem i det hele tatt, bare stas 3. Når min skulle begynne fikk vi beskjed om at vi måtte si ifra om ungene krevde noe spesiellt når de skulle sove. Koseklut, byssing, kosing osv osv. Slik at de kunne følge opp! Mulig jeg bare er meget heldig med min bhg og de ansatte, men her tar de seg tid når barna skal sove. På det rommet hvor jenta mi sover så sitter det en voksen sammen med dem, hvis ungene har lyst til det/ trenger det.. Det varierer litt fra dag til dag, men hvis de gråter, så blir de ikke liggende der alene nei.
Mamma til to tette Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde en gutt som var ganske sær på å få til å sovne, sov max i 30 min. Kun inn i første uken i barnehagen snudde dettte, sovner i vogn helt utslitt etter lunsj og sover mellom 50 min- 2 timer. Dette har han ALDRI gjort på de 12 mnd han har vært hjemme ,-) Og joda de i barnehagene triller på vognene hvis noen har vanskelig med å sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå