Gå til innhold

Verden er ikkje stor gitt, sønnen min har ringt..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

BRANNMANNEN!! 110 lærte dei i bhg når brannbilen var der. Også er mannen min diabetiker så eg tenkte at nå skal eg vera lur og lære han at får han ikkje vekkt pappa og mamma ikkje er heime så kan han ringe 110, han er 4år. Ein veit jo aldri når han evt går i insulinsjokk...

Så for nokon uker sida så våkna eg ein søndags morgon halv åtte av at mobilen min ringte, var eit nr eg ikkje kjente, men svara, og det var fra brannvakta....... Han hadde ringt og sagt at han ikkje fikk vekkt mamma og pappa.........han hadde snakka med meg mange gonger og pappan låg på sofaen sammen med han nede.....han sov sikkert....

Så eg måtte avklare at alt var i orden her. Men så tenkte eg når eg hadde lagt på at eg fikk jo ikkje forklara kvifor han hadde ringt da.

Men så ringer søstra til mannen min i kveld. Samoben hennars hadde snakka med naboen i dag som er brannmann og fortalt kva sønnen min hadde gjort. Og da hadde han tenkt seg litt om og svara "han snakka jeg med", og det var like før dei hadde sendt ein brannbil.....for han hadde ringt opp att på fast telefonen her men ingen som svara, men han ville sjekke ein gong til og prøva mobilen min. Takk for det seier eg bare. Så neste gong me er hos Tante og Onkel så skal eg og sønnen min ta ein tur over til naboen og snakke med han......

Og eg har lært at det holder å fortelle dei at dei må ringe 110 når det brenner, for det skjønnar dei, trur eg..............

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Haha, søt da=)

Så på Oprah (tror jeg det var) om en liten unge på 3-4 år som reddet livet til bestemoren sin. Hun hadde en sykdom som kunne være veldig farlig når hun fikk anfall, og lærte barnebarnet sitt å sette sprøyten hun trengte hvis det skjedde. Ungen satte sprøyten og ringte ambulanse.

I samme program var det to unger som dro sin bevisstløse far ut av huset deres som brant. Unger kan være skikkelige helter!

Skrevet

Hvorfor ikke lære han rett nødnummer, om så skulle være??

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

P.U.S: Det er vel lettere for unger å bare ha et nummer å forholde seg til? Jeg husker ikke hva som er hva engang jo... Om du ringer 110 når noen er syk setter de deg jo rett over til medisinsk uansett...

Skrevet

Fordi han allerede hadde lært 110 i bhg, og ringer du det så kan dei hjelpe til med det meste av medisinsk vurdering også ringer dei etter ambulanse om det skulle vera nødvendig. Så det er ikkje vits at han kan nokon fleire nr!!! Eg hadde ikkje tenkt at han skulle lære nokon nødnr enda men så kom han fra bhg og fortalte at han kunne ringe 110 hvis det blei brann heime. Og brannvakta har også kontakt med andre nødvendige innstanser hvis dei meiner at andre også burde rykke ut.

Og ja det var litt komisk, men når eg fikk vita at det var like før han hadde sendt brannbilen hit fikk eg litt noia..... Så eg og sønnen min skal ta ein tur til naboen til tante når me er der neste gong og snakke med brannmannen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...