lille_ meg:) Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Time hos legen klokka 11:00 i morgen. Og jeg gruer meg!! Vet at jeg må faste fra kvelden før og drikke 1 liter med sukkervann. Men vet ikke stort mere enn det. Noen som har gjort dette nylig? Kunne trengt litt info;)
Inga-81 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg gjorde det samme for noen dager siden. Kom inn, fikk ett stikk i fingeren og en blodprøve. Trodde oxo jeg skulle få en liter sukkervann, men jeg fikk bare to små plast beger så det gikk greit. Det kjedelige kom etter dette da jeg måtte sitte rolig å vente i to timer. Så en ny blodprøve og vips ferdig. (Ta med noe lesestoff)
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Klokka 11 var drøyt synes jeg! Da kan du ikke spise før klokka 1300! DET er ganske hensynsløst mot deg som er gravid, hva er det de idiotene tenker på? Ja du får en ekkel søt gugge å drikke, og så må du sitte på venterommet med harkende sjuklinger i to timer og glo. Ta med deg iPod, strikketøy, lesestoff og gjerne matpakke.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 ....matpakken er til ETTER blodprøve nr 2.
ambumamma Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 var med venninna mi igår. # dl skal du ha så det går ned på to glass. Ta med kortstokk og legg kabal;) vi var jo to så vi kunne spille litt vi da
lille_ meg:) Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 Okey;) Skal være glad når morgendagen er ferdig vet jeg!!! Kommer til å bli skikkelig sulten. Også jeg som hater å vente. Irriterer meg at jeg ikke fikk time før! Men Men. Takk for svar:)
Trulte76 Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 du skal ta sukkerbelastning og ikke før kl11?!? Det synes jeg var brutalt. Jeg fikk beskjed om å møte opp når legekontoret åpnet jeg. Du skal jo tross alt sitte 2 timer også, så du får jo ikke spist på en god stund. (tatt det i begge mine svangerskap, ikke tatt det enda i dette da)
elin og gutta;) Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 jeg hadde belastning for få uker sia. møtte på lab på sykehuset klokka 8.30 og drakk 3 dl sukkervann. venting i 2 timer. med prøver før du drikker,etter en time og etter to timer. tas både urinprøve og blodprøve. syns det var altfor lenge for deg å faste på morgnene!!!! ta med deg matpakke og vannflaske om det er langt til nærmeste cafe!!! du blir litt sulten og tørst. lykke til!!!!
Happy-Mama:) Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Får man lov å drikke vann når man faster, og evt når man skal ha i seg denne guggen?? Jeg har store problemer med å få i meg "ekle" drikker... Det kommer opp fortere enn jeg får det i munnen omtrent, så vet ikke hvordan det skal gå med meg når jeg skal ta sånn... -heldigvis noen uker igjen, men likevel... Er så redd for at jeg bare kommer til å spy det opp igjen! Sånn er det med alt (både nå når jeg er gravid, og til vanlig...) Får ikke i meg brusetabletter i vann, gaviscon/novaluzid mixture, duphalac (stakkars min forstoppede mage...) eller andre ting jeg ikke liker... Jeg er som en unge der altså!! Klarer det bare ikke:( Grur meg så j**** til den glukosebelastningen, at det holder på å ødelegge hele gleden for meg!!
sykkelpumpe Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har det akkurat sånn som deg! Kommer opp igjen med en gang. Hadde g.belastning i forrige svangerskap, og etter og ha drukket det, klarte jeg og beholde det i en halv time! Dermed var hele testen bortkastet. Jeg måtte tilbake uka etterpå og da var de informert om at jeg takler sånn dårlig. (Var på aker sykehus da) Dermed drakk jeg dette og deretter var det rett til sengs. ble dullet med i to timer. Når prøven var tatt kom de med et stort glass vann til meg, og jeg fikk ikke gå før de var overbevist om at jeg følte meg i bra form. Gi dem beskjed om at du blir dårlig, så finner de kanskje et sted du kan slappe av etterpå. Kjedelig om du må gjøre det flere ganger.
Happy-Mama:) Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Tusen takk for svar:) Skal til jordmor nå 2.juni, så kan jo si ifra til henne også, høre hva hun har å si. Men jeg gruer meg veldig til dette her, og skjønner ikke hvorfor vi må gjennom det... Jeg var akkurat på grensen (BMI) til å måtte gjennomføre det:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå