Gå til innhold

Nekter å ta puppen - 7 mnd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde jo planlagt å amme til han ble rundt 1 år, men da han nærmet seg 6 mnd begynte han å trappe ned helt på egen hånd. Beit meg hardt i puppen, har fortenner både oppe og nede:-(, når han ikke ville ha. Måtte bare gi meg og glede meg over de få gangene han ville ha. For noen uker siden ble han syk og tok da puppen litt oftere, og mamma ble kjempeglad! Men nå er han frisk igjen og har ikke fått han til å ta puppen på 4 dager i det hele tatt!!! Tilbyr han ofte, men uten å presse han... Enten blir han irritert, eller så ler han.

Han ELSKER mat! Han er en stor gutt som spiser mye. Har nå prøvd å gi han MME, men det er helt uaktuelt. Må jo vente 5 mnd med kumelk, så hva gjør jeg?

Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var Leah også fra 6 til 7 mnd, da måtte jeg bare gi meg helt med ammingen, det ble rett og slett så lite melk at det ikke var noen vits lenger. Nå tar hun mme, så det er ikke noe problem for oss. Har du prøvd flere merker? Hatt litt malt i? Du bør nok prøve å gi litt hver dag, kanskje han venner seg til det:) HS sa at de trenger rundt 600 ml melk hver dag (inkludert det du eventuelt bruker i maten). Lykke til:)

Skrevet

Oi, så mye... Malt har jeg ikke prøvd, har den noen annen funksjon enn at den endrer smaken? Smakte på MME selv... ÆSJ!! :-)

Skrevet

har du fått mensen tilbake? endrer smaken på melka

Skrevet

Nei, har ikke det heller...

Skrevet

Akkurat som min eldste, han ville ikke amme mer da han var 7 mnd. Jeg prøvde i en uke, men han ville ikke ha. På det tidspunktet spiste han jo både grøt (store porsjoner, stor gutt..) og middag. Han ville heller ikke ha mme. Så da ble det bare mat.. Vet jo at det ikke er å anbefale, men hva gjør man da... Han fikk nok i seg litt lite væske en stund, siden han ikke ville ha vann heller (egne meninger er fint ja... ), men fikk etterhvert tilvent han vann. Holdt øye med at han ikke ble dehydrert. Så han spiste grøt og fikk jo i seg væske og melk der, og laget store porsjoner med mye væske så han skulle få i seg mest mulig. Han spiste også middag og fruktmos.

Hadde ønsket at han ville amme lenger og skal gjøre alt for at tulla som nå er 4,5 vil amme lenger enn broren, blant annet ved å ikke begynne med grøt før 6 mnd.

Masse lykke til!!

Skrevet

Malt hjelper så de ikke blir harde i magen:) Noen blir plaget med det når de får mme.

Skrevet

hei har hørt at det er nokså vanlig at unger har en slik periode i 6-7 mnd alderen. Det hadde jenta mi også, og hun beit kjempemye. Jeg ammet mye om natta, siden hun ikke ville ha noe serlig på dagen. Varte ikke så lenge før det ga seg. Nå er hun veldig glad i pupp (9,5 mnd) så hvis du vil amme selv, så gi det litt tid til :)

Skrevet

Gutten min på 6,5 mnd er heller ikke intressert i puppen på dagtid. Han blir distrahert av hva som helst... Han får grøt 2x om dagen. Om natten derimot er han veldig intressert og vil ha pupp hver annen eller i beste fall hver tredje time...Ganske frustrerende. Prøver å tilby puppen før hvert måltid på dagen, men han er ikke intressert og vrir seg bare unna. Men grøt, frukt og brødsmuler har han aldri takket nei til...

Jeg har også ønske om å amme en god stund til og som du skriver må de jo ha i seg veske. Gutten min tar ikke flaske heller. Han leker med den i beste fall og får ikke i seg mange dråpene av gangen...

Håper det går over!

Skrevet

Hm, det er altså ikke bare hos oss. Er ikke bekymret for næring, for han spiser 5 måltider om dagen, drikker masse vann av tutkopp og har nå begynt med juice av plastglass til frokost. Men likevel sier helsesøster at han skal ha 6 dl melk i døgnet...........

Får vel bare vente og se og tilby pupp en gang i ny og ne for å se om han har ombestemt seg. Men det kan jo bli for sent, produksjonen dabber av. Og når jeg klemmer nå kommer det ut blank melk!

Skrevet

Har du prøvd å gi mat liggende? Det fungerer her når jenten min plutselig ikke vil ha.

Jeg ligger i sengen og dytter henne godt inntil kroppen min og puppen,og da tar hun med engang:)

Lykke til

Skrevet

Ja, sånn måtte jeg gjøre det fra han var ca 5 mnd... ville plutselig bare ta puppen liggende. Men det funker ikke lenger :-(

Rart så forskjellige de er, storesøster ammet jeg til hun var 13 mnd. Hadde liksom "planlagt" å gjøre det igjen...:-)

Skrevet

Jenta mi på 7mnd har også bestemt seg for at hun ikke vil ha så mye pupp lengre. Kunn når vi ligger, men det blir jo problematisk når vi ikke er hjemme, så vi har begynnt med mme istedet vi, kunn om natten/morgenen at hun vil ha pupp. Men synes det er ok jeg da, hun drikker litt over 6dl alikavell, og spiser tre faste måltid.

Skrevet

Jeg er så uheldig at tøtta mi nektet pupp da hun var 4,5 mnd. :\

Prøver hele tiden å gi henne den, å pumper for å holde produksjonen oppe, men holder på å gi opp håpet nå .

Hun tar verken natten eller liggende :|

Men flaska er hun veldig fornøyd med, men vil jo gjerne amme :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...