PrettyPink Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg jobber i en statlig bedrift og skal ut i permisjon til høsten da jeg venter mitt tredje barn. Ved de to forrige barna har jeg vært ansatt i det private. Hva er forskjellene med tanke på permisjon og feriepenger?? Er der virkelig sånn at jeg som offentlig ansatt får feriepenger for hele permisjonstiden?? er det andre forskjeller??
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Du får ikke feriepenger for mer enn 15 uker, så vidt jeg husker. Men du har ofte rett til ammefri, 2 timer hver dag, med lønn. Det er vel den goden jeg benyttet etter endt permisjon i kommunen.
Guttemamma75 Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Dersom arbeidsgiver lønner deg i permisjonen og det er en statlig bedrift tror jeg du kan regne med å få feriepenger for hele permisjonen.. Jeg er ansatt i kommunen og går i tillegg opp i lønn etter lønnsoppgjøret.. Hmmm... Andre fordeler vet jeg ikke noe om..
Gjest irismor Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Du får utbetalt lønn av din arbeidsgiver istedenfor nav. Arbeidsgiveren får etterbetalt fra nav. Og ja du får fullt opptjente feriepenger og ikke for bare 15 uker som nevnt over. Det er det vel kun nav som praktiserer. Du har ikke rett eller krav på 2 timer sammenhengende ammefri. Det er vel en time først og en time sist på arbeidsdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå