Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken fødsel synes dere var verst? (om man kan bruke ordet verst) =)

Vil nok tro det er forskjellige erfaringer om dette, men er litt nysgjerrig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første var verst. Tok 13 timer og jeg var så redd. Også var det jo veldig vondt, da... Neste fødsel tok 4 timer. Var vondt når det sto på, men ikke så slitsomt + i ettertid er denne fødselen en god opplevelse for meg. Første fødselen var ikke det..

Skrevet

Hmmm, vanskelig spm...

Første fødsel var mest dramatisk, en del komplikasjoner underveis, blødde mye... Fødselen er litt tåkete i minne siden jeg besvimte en del. 18 timer og utslitt.

Andre fødsel var vondest. 12 timer og smertene sitter sterkt i minnet. Var veldig redd pga dramatikken rundt første fødsel. MEN andre fødselen gikk greiest og jeg var på bena rett etterpå... Så andre fødselen var vondest, men best. Forstå det den som kan :-D

Skrevet

hehe.godt spørsmål.

Nr 1 hadde jeg 17 timer lang fødsel men med epidural.

Nr 2 hadde jeg 5,5 time fødsel og ble nektet epidural(jeg var rimelig forbannet ja.hehe)..Fikk en våt klut og en saccosekk.urg.

Like etter på synest jeg at fødsel nr 2 bare var HELT JÆVLIG. Men dagen etter og nå som jeg har fått tenkt meg litt om så synest jeg fødsel nr 1 var værst.

Alt dette pga at jeg var utrolig sliten etter 17 timer, og brukte lenger tid for å komme meg igjen.Med nr 2 hadde jeg mere smerter under fødselen men var i utrolig god form etterpå..

Skrevet

Jeg har 3 barn men svarer deg likevel;)

3. barn var verst, selv om det tok bare 4-5 timer fra jeg var på sykehuset til han var ute. Verst fordi jordmora på sykehuset sa "du er ikke i aktiv fødsel" og ville sende meg hjem. Fikk grine meg til å være på et venterom siden jeg har 4 mil til sykehuset. 3 timer senere var smertene mine så vonde at jeg måtte be om å få flyttes til en fødestue, fordi jeg laget ynke- og skikelyder ved riene, mens hun som lå ved siden av og fikk drypp ikke hadde rier og ble forstyrret av meg.

Da hadde jeg fått en ny jordmor som tok min tilstand mer alvorlig.

For å gjøre en lang historie kort så gikk vannet i senga og jeg lå og svømte i all slags egne kroppsvæsker. Anestesilegen som var bestillt kom så sent at pressriene var startet så jeg fikk ikke epidural. Med intense smerter ble barnet til slutt født, uten noe smertestillende til meg. Og jeg som fikk epidural ved mine 2 første fødsler. De var ikke så vonde med tok lengre tid.

Skrevet

Nr 1.Gjorde skrekkelig vondt å revne. Fikk kun 2 pynte sting med nr 2:)

Skrevet

Jeg kan jo fortelle litt av grunnen til at jeg spurte da..hehe.. Jeg hadde selv en lang fødsel. På nesten 12 timer i aktiv fødsel + 25 timer fra riene startet Begynte kl 0430 den 02 august og jenta var ute 1910 fredag 03 august. Og riene mine var akkurat likens hele tiden noe som gjorde livmoren min rimelig utslitt etter hvert.

Det er ikke smertene jeg husker, men at det tok så H.........!!! lang tid. Men som mange av dere har skrevet så tok neste fødsel kortere tid. Jeg ønsker heller smertene velkommen enn å ligge så lenge som jeg gjorde.

Men som de sier, fødlser er forskjellig... og GUD ja jeg håper det!! =)

Skrevet

har hatt 2 fine fødsler. men syns den siste var helt fantastisk, til tross for at jeg ikke rakk bedøvelse. Den første tok så ufattelig lang tid (22t. andre fødsel tok 8 timer...), kanskje nettopp pga epiduralen. I tillegg var jeg innlagt nesten hele tiden og kjedet vettet av meg mellom riene.. med minstejenta fødte jeg ca 30 min etter at vi parkerte bilen ;) Dersom det kommer flere barn her i huset, bestiller jeg en lik fødsel som jeg hadde nå sist :)

Skrevet

Fødsler er forskjellige ja;) ....Hadde rier hvert 2-5 min med nr en fra det startet til det ente.(12 timer) Helt greit veldig intenst mot slutten.

Denne gangen vet jeg ikke når jeg skal si at fødselen startet:p natt til fredag startet det med rier akkuat som med nr 1. Varte i 5-6 timer,plutselig var de borte. Fikk noen få lørdag ettermiddag. Startet igjen natt til søndag for så å stoppe opp igjen.Kom noen nå og da fra formiddagen på søndang,noen sterke,andre ikke. Dro tilslutt for en sjekk på føden bare for å vite at gullet hadde det bra. Ble innlagt .hadde 4 cm. 3t og 45 min senere var han født. Kun siste timen og et kvarter var intens!Hadde vanlig klær på meg til pressriene kom. så ja,jeg vil si at fødsler er forskjellige;)

Når skal du ha?:)

Skrevet

Nei faktisk så håper jeg nok bare enda på at jeg er gravid. =) Så jeg venter spent på om mensen kommer eller ikke....=) Krysser fingrene for at den ikke gjør det...=)

Skrevet

oh,i "prøvehjørnet". spennende! :D Krysser finger og tær for deg da! :) prøvd lenge? hvor gammel er barnet du har nå da?

Skrevet

Den andre var verst her, men blei satt i gang begge gangane. Den første var 8 daga før termin å den andre 3 veke før termin, så er kanskje ikkje så rart at det var verre med nr 2.

Skrevet

Nei har ikke prøvd lenge nei..Jenta mi er straks 10 mnd. Mange vil nok synes det er tidlig å starte på igjen, men jeg tror det er fint å ha to barn som er omtrent like gammel =)

Tusen takk for lykkeønskninger. =) hvor gammel er dine små da?

Skrevet

Deler nok samme tankegang:) 1år og 8 månde er snuppa og 4 mnd er lille snupp,16 månder i mellom.Akkurat passe:) Prøve på den tredje om ikke så lenge;)

Skrevet

Ja om det skulle bli full klaff nå så blir det 16 mnd mellom mine også. =) Det hadde vært kjempeperfekt...=)

Hvor gammel er du da? Om jeg får spørre om det=)

Jeg er 26 blir 27 i september

Skrevet

Morro=) tok det lang tid med nr 1? :) Prøve tiden er spennende! lenge till ikm da? Jeg ble 24 i februar:)

Skrevet

sendte deg en personlig melding i stede jeg=)

Skrevet

Jeg syntes nr. 2 var verst jeg da. Med nr 1 tok det 8 timer, med nr 2 ,4 timer. Men med nr 2 ble jeg satt i gang og det var MYE mer intenst. Trodde jeg skulle revne fra nakken til haka omtrent. Hehe. Men det gikk da bra. Gikk jo ganske fort. Men skal jeg noen gang ha flere barn vil jeg helst ikke bli satt i gang....!!

Skrevet

Første fødsel var langvarig og dramatisk, og både jeg og barnet hadde til dels store plager etterpå. Denne opplevelsen gjorde at det tok 7 år før nestemann kom, og denne gang med planlagt keisersnitt. Fantastisk opplevelse!

Skrevet

Fødsel nr 2 var værst. Selv om det ble keisersnitt med førstemann når jeg hadde 9 cm åpning var nr 2 mye værre. Syntes veene i åpningsfasen var mye hardere denne gangen. Kom inn ei jordmor som sa at det ofte var vondere i åpningsfasen når jeg hadde hatt et keisersnitt fra før. Hadde aldri hørt om det, men det stemte! Revnet også mye under denne fødselen, grad 3, så dersom vi skal ha flere så skal jeg få planlagt keisersnitt sa gynekologen som sydde meg etterpå.

Skrevet

Av smertene synes jeg fødsel nr 1 var verst. men pressingen var nr 2

var verre...Kan vel skyldes at hun kom med rompa...hehe...

Men ellers så synes jeg fødsel 2 var beste og fødsel 1 verst...

Skrevet

Den første var verre. Jeg syns åpningsriene var helt forferdelig vonde og jeg var ikke helt "med". I tilegg var jeg trett og hadde hodepine. Fødselen tok ikke så lang tid. Gikk fra 3 cm til 10 cm på 4 timer og gutten var ute på andre pressrien.

Fødsel nr to gikk mye lettere og fortare. Gikk fra 3 cm til 10 cm på 2 timer og jeg syns ikke åpningriene var like vonde som første gang, Men jeg strevde med å få gutt nr 2 ut fordi han satt seg fast og det var litt slitsomt.

Skrevet

Den første tok lengre tid, 6 timer på sykehuset før han ble født. Og alt var nytt. Fikk badekar og lystgass.

Den andre tok kort tid, bare to timer på sykehuset. Men ble ikke sjekket før jeg hadde 9 cm åpning og da ble det fart i jordmoren:o) Fikk ingen dop eller badekar. Ble kalt på lege og div for han hadde navelstrengen rundt halsen.

Riene mine slipper ikke taket før pressriene begynner å da forsvinner alle riene så jeg må presse de ut selv.

Tror jeg synes den første var værst. For jeg sa i hvertfall da at jeg aldri skulle ha flere barn. Det har jeg ikke sagt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...