Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal til røntgen med hoftene om 1 uke.

Hun er 1 år, og ligger ikke akkurat i ro på komando.

Vært en del på røntgen selv i det siste, knakk kne i påsken. Å jeg får beskjed om å ligge helt i ro hver gang.

Så hvordan gjør de det, når de tar røntgen av de små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mamman eller pappan står å holder tror jeg. Gjorde i hvertfall jeg da det ble tatt røntgen av guttn min da han var 3,5 mnd

Skrevet

De må desverre holdes i jerngrep! Ikke noe gøy i det heletatt! :-(

Skrevet

ok. Det kommer ikke snuppa til å like.

Glad vi skal ha bestemor med oss.. hehe

Skrevet

Jepp, som de andre sier så er det bare å holde bok fast, og gerne ha litt trøst eller oppmuntring på lager etterpå:)

Når de tar røntgen av hoftene så skal kroppen hennes strekkes helt ut, og de legger røntgenplata under bekkenet. Vi har gjort det x-antall ganger nå, og det er gjerne sånn at jeg holder armene/overkroppen til snuppa sånn noenlunde i ro, mens en radiograf holder beina stille, mens en annen radiograf sitter og trykker på knappen så fort som overhodet mulig:) Er over på null komma svisj:)

Skrevet

Største tok røntgen da hun var 1 år og 3 år, og har alltid ligget i ro. Var så mye spennende å se på.

Skrevet

Var på røntgen med eldste da han var rundt 2.5-3 år, og da sto jeg ved siden av og holdt han mens han låg på et bord (ingen tvangsholding, bare som trøst og trygghet). Røntgen personalet gikk ut av rommet for å ta bildet mens jeg ble hos gutten min mens bildet ble tatt.

Selve røntgen-prosessen var gjort kjempefort, så han fikk ikke sjangs tll å bli utålmodig.

Skrevet

Ok. Får satse på at det går bra. Og at vi slipper å holde henne bom fast. (det høres så fælt ut) stakkars små.

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...