pinglo Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Snuppa skal til røntgen med hoftene om 1 uke. Hun er 1 år, og ligger ikke akkurat i ro på komando. Vært en del på røntgen selv i det siste, knakk kne i påsken. Å jeg får beskjed om å ligge helt i ro hver gang. Så hvordan gjør de det, når de tar røntgen av de små?
SuperGlad Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 mamman eller pappan står å holder tror jeg. Gjorde i hvertfall jeg da det ble tatt røntgen av guttn min da han var 3,5 mnd
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 De må desverre holdes i jerngrep! Ikke noe gøy i det heletatt! :-(
pinglo Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 ok. Det kommer ikke snuppa til å like. Glad vi skal ha bestemor med oss.. hehe
lille-snupp Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Jepp, som de andre sier så er det bare å holde bok fast, og gerne ha litt trøst eller oppmuntring på lager etterpå Når de tar røntgen av hoftene så skal kroppen hennes strekkes helt ut, og de legger røntgenplata under bekkenet. Vi har gjort det x-antall ganger nå, og det er gjerne sånn at jeg holder armene/overkroppen til snuppa sånn noenlunde i ro, mens en radiograf holder beina stille, mens en annen radiograf sitter og trykker på knappen så fort som overhodet mulig:) Er over på null komma svisj:)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Største tok røntgen da hun var 1 år og 3 år, og har alltid ligget i ro. Var så mye spennende å se på.
Sassy. Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Var på røntgen med eldste da han var rundt 2.5-3 år, og da sto jeg ved siden av og holdt han mens han låg på et bord (ingen tvangsholding, bare som trøst og trygghet). Røntgen personalet gikk ut av rommet for å ta bildet mens jeg ble hos gutten min mens bildet ble tatt. Selve røntgen-prosessen var gjort kjempefort, så han fikk ikke sjangs tll å bli utålmodig.
pinglo Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2008 Ok. Får satse på at det går bra. Og at vi slipper å holde henne bom fast. (det høres så fælt ut) stakkars små. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå