Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Er feta ost fetende? Slik at jeg ikke burde spise det om jeg ønsker å gå ned i vekt?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 du skal se etter hvor mange kalorier det gir pr.100g. Det vil si alt om hvorvidt det er fetende eller ei. Gir fetaost mange kcal pr.100g, er det fetende, slik at du skal ikke spise mye i forhold til hvor mye du kan spise av f.eks magrere mat og likevel bli mye mettere av enn de 100g fetaosten. Men ærlig talt, aner ikke hvor mange kalorier fetaost gir, men noe sier meg at det umulig kan være særlig slankekost, verken i seg selv eller i de tilfeller der den ligger og bader i fet olje, uansett hvor sunn denne oljen måtte være.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 jepp.. feta ost=du blir fet av å ete den.... gammal ost= du blir gammal av å ete den.... sier seg selv det:)
babygullz <3 vilde Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Du skal ikke tenke bare på kaloriene... du må se på sammensetningen som gir kalorier( næringsstoffene, karbohydrater, proteiner og fett) er det mye fett og karbohydrater er d fetende... d finnes f.eks ikke så veldig mye kalorier i sjokomelk, men mye karbohydrater pr. 100 g..og du er jo rimelig klar over at du heller ikke nedpå med sjokomelk når du er på slankern, selv om d er lite kalorier i d?!
babygullz <3 vilde Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Må ikke glemme myggla-ost, og for ikke å snakke om pult-ost;) hvilken deeejlig osteverden vi har.. LETT
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 hey den glemte jeg.. pult ost= blir du pult av å spise..... I LOVE CHEEEESE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå