Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har vært av de utrolig heldige som har hatt et uforskammet ukomplisert svangerskap så langt, og har til nå priset meg lykkelig for det MEN, her på fredag fikk jeg som lyn fra klar himmel ufattelig vondt i ryggen. Litt over korsryggen, på høyre side noen cm ut fra ryggraden, stikker det plutselig til som om noen tar en spiker og slår innigjennom. Det stråler oppover og nedover, kommer som et stikk og forsvinner gradvis i løpet av fem-seks sekunder. Så går det kanskje femten sekunder, nytt stikk, og sånn gjentar det seg. Intensiteten av stikkene er varierende, i perioder er de helt invalidiserende og jeg må rett og slett vri meg i smerte, blir svimmel og kvalm - så kan de gradvis bli svakere og svakere, i perioder (særlig tidlig på dagen) er de nesten helt borte, men de kommer tilbake etter noen timer. Og de kommer helt uprovosert - uansett stilling, og ingenting kan gjøres for å dempe dem (jeg har forsøkt alt når det står på; tøying, opp og gå, legge meg ned, vri ryggen hit og dit og Gudene vet... Ingenting ser ut til å ha NOEN som helst effekt, hverken på å forverre eller forbedre smertene). Selv tenker jeg nerve i klem, og belager meg pent på å vente på jordmortimen jeg har på mandag for å få bekreftet eller avkreftet det... (jeg har sittet mye på dårlige stoler de siste par dagene, har stort sett oppholdt meg på venterommet utenfor rettssalen der sambo satt og sloss for omsorgen for datteren sin... så det har vært et par dager med mye stress og mye sitting, det KAN vel ha forverret ting vil jeg tro). Skal legge til at jeg overhode ikke kjenner noen muskelsammentrekninger verken i rygg eller mage når det står på, så jeg tviler veldig sterkt på at det er noen form for rier eller kynnere. Er 34 uker i dag... Noen som har vært borti noe lignende og har noen tips?
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Har det sånn selv til tider. Tror mest sansylig det er babyen som presser på en nerve..vondt er det hvertfall! er 35+1 i dag og kjent det noen ganger i en uke el to nå.. stå på videre:)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Kan høres ut som det enten er babyen som presser på en nerve, eller prolaps, som også kan føre til at nerver kommer i klem. Desverre er det ikke så mye å gjøre med noen av delene, men det vil i så fall bedre seg når babyen er født. Men hør med jm du, så kanskje hun kan undersøke det eller evt sende deg videre til fysioterapeut el. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå