Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Skulle nesten ønske jeg kunne være anonym nå, men, men. Står for det jeg spør om. Merker man helt sikkert at vannet går? Er i uke 39 nå, og sambo og jeg hadde samleie i går. Lå kanskje i ti minutter etterpå, og da jeg reiste meg for å gå og tisse, noe jeg alltid pleier gjøre for å forhindre UVI, da rant det masse tynn væske. Regner med det var sæd da. Men det var virkelig mye. Dryppet på badegulvet. Men det har ikke vært spesielt vått i dag. Vil jeg ikke merke at det pipler fostervann hele tiden hvis det er det, og vil ikke det være mer slimete og blodig? Fikk beskjed tidlig i svangerskapet om å avstå fra samleie, ihvertfall med sædavgang pga. det kunne framskynde fødsel, da de trodde det kunne skje til meg. Men nå når jeg har kommet så langt har de sagt at det er greit. Men jeg har jo nesten "glemt" det at det kommer så mye ut etter en slik akt.
Mitt 2 barn Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har ei venninne som trodde hun bare hadde fått litt kraftigere utflod. Hun gikk slik i 3 dager før hun fikk sullet seg opp på sykehuset for å sjekke. Det viste seg at det ikke var utflod, men forstervann som hadde runnet ut. Fødselen ble satt igang samme dag!! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått det sjekket. Bare for å være på den sikre siden.
jøan Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Vannet mitt gikk for to timer siden og det er IKKE til å ta feil av! Store mengder vann. Over en liter fosset ut av meg. Anbefaler å ha store mengder med store bind liggende, hehe!
snuppa-høygravid! Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Det er ikke likt for alle nei! Og det er slett ikke alltid det er som på film, at *splosj* så er du klissvåt og gulvet likeså.. Med meg så bare slutta det ikke å renne når jeg var på do og tissa, så jeg begynte først å lure på om jeg var i ferd med å bli inkontinent *ler* . Dette var 9 dager før termin. Så måtte reise til legen, som tok en prøve for å sjekke om det var fostervann. Og det var det jo. Ellers så rant det bare sakte men sikkert i mange timer etter dette! Så kanskje greit å sjekke dersom du er usikker?
Bdur Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Lurer på det samme jeg. Hvis det lekker fostervann vil det da sprute ut og så stoppe opp eller lekker det litt konstant??? Er det farlig hvis man har lekket litt uten å få sjekket det??? Har to ganger sprutet ut klar væske hos meg på en uke,begge gangene i forbindelse med sex,sikkert ca. halv til 1 dl. Føler meg skikkelig dum å ikke vite dette :( enda verre å ikke kunne være anonym
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2008 Hmh. Blir litt engstelig nå. Men hvorfor anbefaler de samleie og sæd for å sette i gang fødsel, hvis man kan forveksle sæd og fostervann?? Jeg tror egentlig ganske sikkert det måtte ha vært sæd som rant ut, for det har ikke kommet noe mere ut. Etter det jeg klarer å finne ut på nettet skal man ha på et bind ca. en time, og er det fostervann så blir det gjennomtrukket ganske raskt. Jeg har truseinnlegg på, og det er ganske tørt. Men hvorfor såtr det bare masse artikler på nettet om man merker forskjellen på utflod og fostervann? Det såtr ikke noe særlig om forskjellen på sæd og fostervann. Så er ikke dette noe som man forveksler? Er ikke vått i senga heller etter natten. Synes jeg er mer tørr nedentil og i trusa enn noen gang før jeg. Ville man ikke ha lekket konstant hvis vannet virkelig hadde gått? Skal til jordmor på modningsakupunktur i morgen. Skal spørre henne da om dette. Noen som vet når jordmor Siri skal ha neste nettprat? Hadde vært greit å spørre henne om slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå