Gå til innhold

Barnehagedilemma - luksusproblem kanskje, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har fått plass i 2 barnehager fra høsten av, en privat og en kommunal og nå klarer vi ikke bestemme oss...

Den private er en idrettsbarnehage, og som jeg forstår er det en basebarnehage, altså ikke noe egen småbarnsavdeling. Barnehagen har 30 plasser og har nylig flyttet til nytt lokale med en fantastisk uteplass/lekeområde.

Den kommunale barnehagen er en familiebarnehage. DEt er ei som driver den og hun har da 5 barn. Førskolelærer er ansatt i 19% stilling. Denne barnehagen har en del dyr, noe som jenta vår er veldig opptatt av og glad i.

Så nå altså; hva skal vi velge????

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Idrettsbarnehage, uten tvil, når den har fine uteområder og alt. Det er sårbart med familiebarnehage, dyr eller ikke..

Skrevet

ja, enig her, helt klart idrettsbarnehagen!!! og det fordi den andre er "bare" en familiebarnehage, dyr eller ei

hehe, kan hun ikke få en hamster da? det har vesla mi fått... kremt , men nå er jo hun 4 1/2 år da...

og det finnes jo kanskje besøksgårder å besøke i nærheten av dere? dyr er viktig, men fysisk fostring er viktigere!

Skrevet

Hun vil forøvrig være vel 16 mnd når hun begynner.

Skrevet

Idrettsbarnehage uten tvil, skulle selv ønske at mine barn gikk i bhg med dyr, men ville ikke hatt de i en familie bhg..

Skrevet

Familiebarnehgen, uten tvil!!!

Små barn har det best under små forhold:))

Skrevet

Jeg hadde akkurat denne problemstillingen når jeg skulle sette opp førstevalg når jeg søkte- sto mellom nesten samme alternativene. Kan jo si hvordan JEG tenkte;

Jeg er veldig opptatt av at gutten min skal lære omgås dyr og respektere dem og mener nærhet til dyr er meget viktig. Men for min gutt sin del ville han trivdes bedre i den større barnehagen med flere rundt seg. Han elsker ha mange rundt seg og jeg valgte litt utfra det. Jeg syns 5 barn er "lite" om jeg kan si det på den måten..

En annen ting er at uteplass er veldig avgjørende. Det er mange timer som skal tilbringes i barnehagen så viktig at de får være masse ute og at det er lagt til rette for det.

Skrevet

Idrettsbarnehage. Det høres kjempespennede ut, og da slipper hun å skifte bhg senere.

HUn MÅ vel kanskje ikke nødvendigvis det, men syns fem barn i ulik alder er for lite for en fireåring feks. Kanskje ingen av samme kjønn og alder eller ingen barnet ditt liker godt å leke med.

Dessuten er 19% pedagog veldig lite!!

Skrevet

åja, var det litt med tanke på at miljøet hennes vil bli mere intimt og personlig i fam. bhg kontra større bhg m masse folk i idrettsbarnehagen?

eldste jenta mi var hjemme til hun var ca 20 mnd, etter det hos en dagmamma (kjempe kjempe flink, tør påstå verdens beste(!!!hehe!!) hun hadde vert dagmamma sammenhengende de siste 20 åra da) oh hun hadde 5 barn hos seg hver dag. jeg likte at hun fikk en slags glidende overgang fra å være hjemme med meg og være der, enn om hun skulle begynt i en stor bhg med MASSE små og store folk.

men yngste mi har nå begynt i bhg, begynte da hun var 11 mnd, det er tre avdelinger der, og ca 30-40 barn der. synest jo det går supert da, ingen særlig store bekymringer har jeg hatt (vertfall ETTER hun begynte, hadde mange søvnløse netter FØR hun begynte ja!) så om det var i de baner du tenkte, tror jeg ikke du skal bekymre deg for den biten.. ?

Skrevet

Idrettsbarnehagen, uten tvil! Basebarnehage trenger ikke være så ille. Vår gutt gikk i basebhg på storbarn. Fungerte helt greit det. Småbarn hadde eget område inne og var helt skjermet for storbarna, di. Så jeg ville ikke ha bekymret meg for akkurat dette. Men er du usikker på hva akkurat basebhg betyr i akkurat den bhg'en du har fått plass i , så ville jeg ha ringt og spurt litt. Kanskje du endrer syn på basebhg. Jeg synes det er synd hvis det bare er dette kriteriet som får deg til å være skeptisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...