Gå til innhold

Ang Amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på litt over 1 mnd. Har begynt å gi han begge brystene til et måltid nå for han roer seg ikke etter 1.Men jeg er litt usikker på om han får tømt begge og er redd for å få tette melkeganger osv.

Han spiser godt av den ene men så gir jeg den andre og da spiser han en stund men ikke så lenge...men blir det tømt ordentlig om jeg da gir det jeg ga sist først til neste måltid?

Flere som gir begge brystene til hvert måltid?Det er ikke for mye å gi begge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir bare ett bryst til hvert måltid, han blir mett før det blir tomt så det er ikke vits for meg å bytte!! Han har egentlig aldri tømt et bryst helt, men har aldri klaget for at han er sulten å jeg har ikke tette melkeganger..

Skrevet

Ok...for om jeg gir ett bryst så virker han så urolig etterpå...og jeg må gi han mer mat etter en time allerede..gir jeg begge så holder han i 3 timer og sover kjempe godt. Vet ikke om jeg gir for mye jeg?

Andre?

Skrevet

Gi fra begge du! Så lenge du gir fra det brystet han tok fra sist neste gang du gir, så skal det gå helt fint. Har baby på 6 mnd som jeg har gjort dette med hele veien. Tilby fra neste bryst, og vil han ha, så er han jo mer sulten. Er forresten helt normalt og gi fra begge, og 3 timer mellom er jo helt etter boka! Om du er redd for tette melkeganger finnes det noe som heter Lecitin kapsler som fås kjøpt på helsekost, se på ammehjelpen.no og på L under Lecitin, så finner du mer informasjon.

Skrevet

Du bestemmer selv om du vil gi fra ett eller begge. Jeg prøvde lenge å bare gi fra ett, for det var det "boka" sa. Men syntes ikke det var nok, og etterhvert eksperimenterte jeg med å gi begge. Det var mye bedre for snuppa mi, hun ble mer fornøyd. Så jeg gir den dag i dag (10 mnd) fra begge bryst ved hvert måltid. Gjør det du selv synes virker best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...