Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vurderer å flyttet ut med to små, fordi jeg ikke lengre ønsker å være kjærest med barnefaren. Følelsene er borte. Og vi er uenige om økonomi, fritid og barneoppdragelse. Han ønsker derimot at vi fortsetter å bo i samme hus, fordi han ikke makter tanken på å ikke se ungene hver dag. Er det noen som har råd i en slik situasjon, og/eller egen erfaring fra å dele bolig med barnefaren etter brudd?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Nei, det høres ut som en dårlig løsning. Skal det bli slutt får dere gjøre det på en ordentlig måte. Å bo sammen vil kun utsette oppgjøret. Man kan jo ikke dele bolig når nye partnere kommer inn i bildet. Finn heller noe i nabolaget eller i nærheten. Da vil han jo få sett ungene sine ofte. Vurder en 50/50-fordeling dersom han er en oppegående far.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Saken er den at han krever mer enn 50% hvis vi ikke fortsetter å bo under samme tak. Han blir helt utavseg når han skal snakke om at han ikke får se ungene hver dag. Sist vi var inne på tema flytting, ville han ha en plan for når han kan få se ungene de ukene de evt skulle være hos meg. Jeg foreslo turdag tirsdager, felles middag torsdager, men det var ikke nok. Føler meg låst! Hva gjør jeg nå?!
Castho Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg tror ikke barnefaren har tenkt nøye over hva det vil innebære at dere skal dele hus. Den dagen det blir aktuelt med å date litt osv hva da? Dessuten om dere er uenige nå blir dere ikke mer enig bare av at dere slutter det fysiske forholdet. Men hva om du prøver å få deg bolig i nabolaget? Vet om mange som bor ikke helt tett men f eks i hver sin ende av gaten eller i parallell gater som da er veldig lykkelige for de får se barna sine mye. Barna kan gå litt på tvers og få sett begge foreldrene når det passer. Håper det ordner seg for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå