Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Lag reiserute for meg. Har ett døgn til rådighet fra kl 15 til 15. Skal bo ved Holland Park. Og NEI, jeg skal ikke på Zara, Gina Tricot eller The Gap. Har med unger. Så vi vil se det turister ser på en effektiv måte sånn at vi får med alt.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Hvis du sier hva du liker kan det hende jeg tar meg tiden, hvis ikke du sier det så gidder jeg ikke.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vet da faen hva jeg liker - har ikke vært i London før. Men vi må jo se det alle ser, Big Ben, Slottet, Notting Hill? Har og lyst til å se Tut Ankh Amon. Men det må være et løp som passer hele familien. Selv ville jeg helst vekslet mellom museum og kafe, men for gutter på 10 og 12 er det neppe nok. Rød buss bør vi og kjøre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Beklager Fullbooket. Såkalt familieferie.
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Tate Gallery, og Notting Hill, og raske-med-billetter til en eller annen oppsetning, og BM, og parkpiknikk..
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Hvis du tror at du kan se alle attraksjonene i London på en dag, må du tro om igjen. Shopping vil du ikke - sightseeing vil du? - hva slags mat liker du OG hva slags museum? Rød buss er jo overalt, så bare å ta buss til et av gjøremålene det, jeg kan til og med si deg hvilken, hvis du sier gir meg litt mer clue, for jeg vet da faen heller ikke hva du liker!
prekæs Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Hvis du er interessert skal du se bruktbutikkene i Notting hill (åpent daglig)og Portobello road hvis det er lørdag( Ligger rett ved notting hill stasjon, både gata og butikkene) Så skal du se Notting hill med Hugh Grant bare for å varme opp. (det gjør du hjemme)
prekæs Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 British Museum. Det var der jeg så tuth ank amon, mener jeg å huske. Gratis inngang, men konsentrer deg om bare Egyptisk historie. Noe mer rekker du ikke....hvis du skal til Notting hill:)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Gleder meg til jeg skal til Notting Hill snart... Jeg skal shoppe.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Hvor gamle er barna? Tåler de å ble skikkelig skremt? I så fall MÅ dere se The Woman in Black! http://www.thewomaninblack.com/ Skal du shoppe? Camden market er et must (ja, om det ikke er fulstedning nedbrendt?) Hold deg unna oxford street.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Og om du har lyst til å få med deg alle turist seeverdighetene anbefaler jeg guidet busstur i sånn todekksbuss. Jeg tok turen tre ganger, (og jeg var 14) guidene var kjempeflinke.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 Evt. hvis du vil kjede deg i hjel kan du jo gjøre det hun foreslår her;)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 21. mai 2008 Gutter på 10 og 12. Men jeg tror vi hopper over Madame Tussauds. Ellers tror jeg kanskje vi må gå for sånn kjent, og kan skryte av å ha vært der faktor på det vi skal se. Vil gjerne og ha forslag til ting som kan gjøres på kvelden før vi må legge oss, vi skal ha firemannsrom så det blir felles natt på alle sammen. Ergo blir noen oppe litt lenger enn vanlig. Mat: Yngste sønn liker ikke no, men vi andre liker ganske mye. Men indisk er veldig favoritt da. Ellers pizza pasta burger og sånne ting.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 Nei, jeg er en rotte - men en rotte som kjenner my London og hva som er verdt å se og ikke se.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 I og med at du mener camden er dritt, så tviler jeg på at jeg ville fått det hyggelig i London med din reiseplan.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #20 Skrevet 22. mai 2008 Hvis du skal bo ved Holland Park, saa er du jo allerede rett i narheten av Notting Hill hvis du vil dit, men det er jo ikke noe sarlig spennende der hvis du ikke er interessert i shopping ( iallefall ikke for barna dine..). Jeg ville tatt meg en tur paa British Museum ( mumier o.l) og kanskje en runde med London Eye ( er jo kjempetoft og man faar den utsikten over London..)?? Ellers saa er det jo burger og pizza restauranter overalt, saa det er vel ikke noe problem.. Prov iallefall ikke aa gjore for mye, er altfor mange mennesker i London og det blir bare stress. Velg ut et par ting og sitt aa see paa livet i stedet..
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #21 Skrevet 22. mai 2008 Greit, nå skal jeg se om jeg kommer på noe greit dere kan gjøre da... Holland Park er et veldig koselig og ganske rolig område forresten. Heller ikke langt fra Notting Hill som nevnt ovenfor. Du har Portobello Road i nærheten - hovedsakelig antiktivetsmarked...) Åpent hver dag frem til rundt 4 eller noe - ikke helt sikker. Alltid litt lenger åpningstid i helgene. Ellers finner du alt fra antikvitetsbutikker (Church Street) til vanlige butikker til en god del spisesteder. Ganske populær og kjent greie - woho, verdt besøket osv. Sånn hvis du er keen på shopping så keep in mind at de fleste butikker stenger forskjellig ifht. hvilken dag det er og hvilket område det ligger i. Så aldri legg shoppingen veldig sent. Sånn apropos, siden du først er i området så er det jo mye fine parker rundt om kring. Sånn typ Holland Park (Holland House) og forresten lekeplassen som er lagd i minne til Princess Diana... Den er veldig fin hvis du har små barn (de trenger ikke være 4 liksom, den er ganske tilpasset det meste...!) Den ligger i Kensington Gardens - og er åpen hver dag, men stenger sånn rundt ettermiddagen en eller annen gang - den er kjempe fin! Ellers i området så har du jo Queensway - der er det masse steder å spise osv - spesielt kjent for det. Alt det der er jo i området - så hvis du vil ha en helt rolig dag, så er jo alt det der relativt ypperlig. Men hvis du er veldig lysten på sightseeing kan det muligens bli litt mye å skulle se på en dag. De guidet turene hadde jeg aldri giddet. Ikke at jeg har vært på en, men jeg tipper det er mas, mas, mas og at man halveis bare stopper et sted for å ta bildet sitt å gå. Liten vits. Mange fine kirker i London - nå elsker jeg kirker da, så jeg er kanskje sær på akkurat det. F.eks St Paul's - en nydelig kirke som er verdt et besøk og her får du deg en guidet tur hvis du vil. Ellers er du der i den sesongen du kan see Queen's Chapel - som ellers i året er stengt for folk som vil se... Nydelig den òg:) Museum er Tate Modern eller Britain - kan du lese om på hjemmesiden som du sikkert finner hvis du googler.Ikke så interessert i sånt selv, så har ikke så veeeldig peiling. Evt. National Gallery... King's Road = masse designerbutikker hvis du er interessert. Busser kan du ta til de fleste stedene jeg har nevnt forresten. Ellers; Trafalgar Square (drit kjedelig....), House of Parliament (hvis du absoluitt må se), House of Parliament, Buckingham Palace - kan du sikkert nå på en dag med noe planlegging. Men det tror jeg blir en kjip dag - men jeg hater museum og jeg hater sightseeing i seg selv... Jeg er sær på mat, men Wagamama er veldig populær blant annet - det er asiatisk mat og er litt sånn fort og raskt og greit.co.uk Ellers finner du restauranter overalt - spesielt i de områdene jeg nevnte ovenfor. Kos deg!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 22. mai 2008 Takker. Du hadde lagt mye jobb i det. Kirker er en god ting. Og vi må vel se den der Westminister Abbey sikkert. Og Big Ben. Og den smørja der. Og så vil vi se vaktskifte på te Tower. Jepp det er kommers, men vi skal på kommerstur. Guidet tur har jeg ikke all verdens tro på. Han på 12 hadde sikkert likt det men ikke han på 10. Teater er sikkert lurt på kvelden, da går klokka. Tips? Og mumier er på programmet. Eldste vil kjøre sub. Er det noen subway-stasjoner som er severdige? Det er ikke det at jeg ikke vil shoppe. Det er mer det at det ikke passer å shoppe da. Men jeg SKAL på Trafford center, og skal bo to kvartaler fra Arndale i Manchester så jeg ser for meg at jeg tar det der.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #23 Skrevet 22. mai 2008 Vær så god vet du. Og nei, egentlig ikke så mye jobb - jeg bare slang sammen det jeg kom på. Hehe... Jeg ville for øvrig heller sett St.Paul's eller Queen's Chapel fremfor WA - men du velger selvfølgelig selv. Husk på tider - hvis du skal til Tower of London osv. - noe har en tendens til å stenge noe tidlig. Øh, severdige? Tja - i mine øyne, nei. Men du kommer til å ta tube uansett - så det er ikke noe stress. Ellers er det jo London Eye - men liten vits å stå i kø i 80 timer. Jeg vet jo ikke hva som går eventuelt - men hvis du vil ha tips til teatere i nærheten så vet jeg om noen. Men hva som går er verre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 22. mai 2008 De fleste teatre har nettsider. Noen som er å foretrekke fremfor andre? Så bare at det var en stasjon som het marble arches, og lurte på om den var spesiell feks.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #25 Skrevet 22. mai 2008 Selve Marble Arch (ikke underground) er jo relativt kjent. Men ellers, nei - ikke noe å se:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå