Gå til innhold

Hurra for modningsakupunktur:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte med modningsakupunktur når jeg var 36+2 og var den tredje gangen i dag!

ble sjekket og var helt moden med 3cm åpning, ble strippet og sitter nå med masse masse kynnere, så her blir det nok før termin er 38+2 i dag:)

er veldig,veldig fornøyd siden jeg ble satt igang med forrige mann og da var jeg ikke moden i det heletatt en uke over termin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres bra ut!

Jeg skal til akupuktur på fredag (36+1 i dag), skal også få soneterapi pga mye smerter, så håper det skjer noe fort... ;)

(Satt akkurat på badet og gråt fordi jeg er så sliten av å ha vond kropp, så dette var en opptur å lese, selv om jeg vet det ikke nødvendigvis skjer det samme som meg)

Skrevet

jeg har hatt mye smerter i løpet av sv.skapet, med bekkenløsning, ishiasen i klem og mye kvalm, vondt i hodet, vondt i ryggen osv..

jeg begynte med akupunktur med blandet tro, men etter dette resultatet tror jeg virkelig det fungerer:)

lykke til frøken olsen:)

Skrevet

så spennende da :D

jeg skal på 2.time om en uke.. kjempespent selv om dette virker... hehe

men først håper jeg vesla snur seg da :P

Skrevet

Var til ul i går og da sa jordmor at hodet satt bom fast og at jeg hadde litt lite (men ikke for lite) fostervann, så ho ble ikke overrasket om noe skjedde snart.

Så da håper vi akupunktur hjelper (det hjelper hvertfall mot smertene mine!)

Er lei av en hanglete kropp nå ja!

Skrevet

kan jeg spørre om noe sikkert veldi dumt, er det vondt??? hehe... jeg er veldi lite gla i nåler egentlig men har litt lyst å prøve...:) er lissom bare utseende jeg frykter, det andre pleier å gå greit... men er jo godt å høre om det er noen som syntes det ikke er så godt før en hopper i grøten:-D

Skrevet

Hei!

Ble litt "ivirg" etter jeg leste dette...Jeg ble også satt i gang uten å være moden først med min forrige. Og det resulterte i en jæ....lang og hard fødsel - noe jeg håper å unngå denne gangen....Kan jeg får spørre om hvor du går til akupunktur? Jeg bor i Oslo området....Når er det vanlig å starte med dette? er det dyrt? Er det vondt...? Mange spørsmål her..he he

Skrevet

Jeg går hos hos Vibeke på Klinikk Fjeld på Majorstua - ligger midt i krysset.. Hun er kjempeflink og har mye erfaring i modningsakupunktur, samt annen behandling hos gravide.

Ring henne med spørsmålene - om det er dyrt? Jeg betaler 375 kr gangen og der er verdt hvert øre for meg..

Skrevet

Jeg skal på min 3. time i morgen, sist fikk jeg strøm på 2 av nålene i korsryggen. Fikk masse kynnere som ga seg etter noen timer. Men har hatt kynnere jevnt siden da, litt vondere enn vanlig.

Så håper at alle gode ting er 3 og at morgendagens behandling setter i gang fødsel.

Og til du som lurte på om det er vondt, nei det er det overhode ikke.

Jeg betalte 500,- første gangen og 300,- for neste.

Skrevet

Noen som vet hvor man kan få dette gjort i Bodø ???

Skrevet

Tusen takk for informasjonen! Tror jeg sannelig skal prøve dette! ¨Når er det vanlig å starte? I uke 36?

Skrevet

Jeg skal til første time neste torsdag, er da i uke 38 +5. Skulle få 3 tette behandlinger sa hun som skulle sette nålene:)

Håper det virker:)

Skrevet

Jeg går på Familieklinikken på Majorstua. Ligger i bygget ved siden av T-banen. Hun som jobber der er jordmor i tillegg til at hun setter nåler, og det syns jeg er trygt og godt. Jeg begynte i uke 35. Betalte 650 kr (tror jeg...) første gangen, og 350 nå.

Skrevet

Hei!

Da har er vi hjemme fra sykehuset igjen, og vi har fått med oss verdens nydeligste tulle:)

var jo som sagt til modnings-akupunktur på onsdag og ble også strippet som jeg har fortalt..

torsdag morgen lå jeg i sengen og syntes at kynnerne var veldig annerledes, lå litt å kjente etter og etter 4stk bestemte jeg meg for å stå opp, og da gikk vannet, de fire riene var nok til at hodet hadde festet seg så alt vannet gikk ikke samtidig, men kom støtvis sammen med riene!

ringte føden og fikk beskjed om å komme inn for sjekk, jeg følte jeg hadde veldig god tid siden jeg ikke hadde veldig vonde rier, men plutselig kom de med 2-3 min i mellom så da skjønte jeg at jeg burde få pakket ferdig bagen:)

sambo kom stressende hjem i elleve tiden, men sta som jeg var så skulle jeg dusje og spise frokost før vi kjørte inn, så vi var ikke på sykehuset før tre timer etter jeg hadde snakket med de!

kom på sykehuset litt over ett, ble sjekket og hadde 3cm åpning, ble sjekket igjen i fire tiden, da 6cm,ca kl fem hadde jeg bare en kant igjen til full åpning, og tulla var ute to min på seks.

3500gr, 51cm og 34 rundt hodet...helt perfekt.

så nå koser vi oss hjemme, og jeg anbefaler absolutt akupunktur, fødte helt naturlig denne gangen:)

Skrevet

Gratulerer så masse!! :)

Håper jeg har samme virkning som deg... ;)

Skrevet

Så koselig å høre:D

Jeg ble satt i gang sist med null modning 14 dager over tida og det tok jo sin tid.

Begynte på modnings akupunktur denne uka.Er 35+5 i dag.

Hvor satte hun nålene hen i grunnen? Må bare spørre for å vite om det er sånn ca samme plass som det de setter på meg;p

Gratulerer så mye forresten:):):)

Skrevet

nålene ble satt litt overalt..ettersom de også setter for å slappe av og få energi og på meg ble det også satt pga hevelse i beina.

hadde nåler på føttene, oppover leggene, knærna, hendene, armene, korsryggen, nederst på magen, i panna og i hodet...masse nåler, men gjør jo ikke vondt å sette de:)

Skrevet

Gratulerer saa mye! =o) For en fantastisk og inspirerende historie. Blir saa glad paa dine vegne naar jeg leser dette og glad for at jeg selv skal ha akupunktur. Du hoeres ut som en av de som har hatt maks effekt av det hele med rask, naturlig og enkel foedsel, det er dette vi andre vil hoere, hehe..... God sommer og nyt livet som nybakt mamma naa!

Skrevet

Gratulerer så mye! Håper det samme skjer med meg, har gått nesten 2 uker over termin med begge de første, men hos legen på onsdag var jeg veldig moden, 2 cm utvendig åpning og bare 1 cm livmorhals igjen, etter 3-4 behandlinger m modningsakupunktur. Ble forsøkt satt i gang m nåler på fredag, uten hell, men i morgen skal jm undersøke meg, sette igangsettingsnåler igjen og forhåpentligvis strippe meg, skrekkblandet fryd...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...