Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Tenkte å starte tidlig med leggerutiner. Men foreløpig virker han ikke så trøtt sånn i 19-20 tiden anda. Er det for tidlig? Og hvordan skal jeg gjøre det?
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Skader jo ikke med rutiner. Vi hadde som mål å ha de i seng kl 21 innen 3 mnd. Det gikk med begge to. Etterhvert flytter du bare tiden forover.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Rutiner er smart å innføre tidlig. Er enig i at 2,5 mnd gamle barn ikke trenger å legge seg kl.7, drøy gjerne til 9. Noe av det viktigste du lærer ham nå, er å sovne for egen maskin, uten pupp, byssing osv.
mamamaren Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Vi begynte med leggerutiner helt fra starten av (eller i hvertfall så tidlig det lot seg gjøre). Det handler mest om at barnet skal forstå at *når jeg får på meg pysjen og blir vasket, da skal jeg snart sove langsovingen*. Så kommer tidliglegginga etter hvert som h*n forstår det over. Vi pleide gi tran, bade, synge legge-sangen (selvlaget), på med pysj, gi pupp, og legge i senga. Gikk ganske fort ut, vi dvelte ikke. Det tok ikke lang tid før han begynte å gjespe stort når vi hadde tatt ham opp fra badebaljen. Jeg tror det var mye av grunnen for at legging ble så lett for oss. Dere må finne rutinen som passer dere. Kanskje lese ei bok eller et vers (det er faktisk ikke for tidlig)? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå