Laybik Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg blir så utrolig irritert når jeg har lyst på noe godt og lager sjokoladekake og så smaker den brent selv om jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke!!! Nå har jeg en rykende fersk sjokoladekake på kjøkkenet som bare må kastes:-(
Lacey*har fått erta Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 kan få vingummi og lakris av meg, hvis det er litt plaster på såret?
Laybik Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2008 Det var utrolig snilt av deg:-) Har hvertfall lært til neste gang at jeg ikke skal steke så lenge som det står i oppskriften!
Bare™ Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Varme margarinet på lavere temperatur så det ikke blir brent? Vil anbefale deg å øve på brente mandler heretter. Tror du blir usedvanlig dyktig!!
knøtta Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Tror også hun kunne blitt god på å lage skikkelig brun saus. Anbefaler å kjøpe en kakepinne og ikke stole blindt på steketider. Stekeovner er ulike i temperatur så de siste 15 minuttene bør man gjevnlig bruke kakepinnen for å se om den er stekt, henger det ikke deig på pinnen er kaken ferdig, enkelt og greit. Kan også bruke et grillspyd av tre eller metall og det skal stikkes i midten av kaken. Lykke til neste gang.
Laybik Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk for gode tips:-) Lagde forreste brun saus på mandag, men den ble ikke helt perfekt, den ble litt tynn, men det var første gangen da, øvelse gjør mester! Sjokoladekaken min pleier faktisk å bli god, skjønner ikke helt hva som skjedde på onsdag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå