♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Har i snart to måneder hatt kraftig ødem i begge beina. Jordmoren satte det til 4, men på sykehuset sa de at 4 ikke finnes og satte 3 på skjemaet. I går ble det om mulig enda verre. Lå å sprengte på i hele natt. Nå har beina begynnt å bli røde og jeg har fått røde utslett oppover leggene. Beina er sinnsykt ømme. Flere som har det slik? Skal til kontroll på sykehuset i morgen...
RaPe Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 kjære vene dette hørtes da voldsomt ut! Hvordan er blodtrykket ditt da? Ikke fare for svangerskapsforgiftning vel? Hold deg ihvertfall unna salt mat!!! Og drikk mye vann.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Blodtrykk og urin er kjempefint. Ikke lagt på meg mer enn 10 kg og en god del av dette er vann! Må legge til at jeg veien litt for mye fra før...Prøver å holde meg unna salt og drikker mye, ja. Med førstemann hadde jeg ikke ødemer i hele tatt. Grusomt vondt og forferdelig irriterende. Nå har jeg bare lyst til å få ungen ut, slik at jeg kan bli kvitt dette vannet!
Frida__ Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jeg hadde ringt legevakten nå jeg. Bedre å sjekke enn å vente, om de ikke synes det er noe å se på sier de sikkert det. Men uansett er det jo pyton å ligge denne natten også og være engstelig. lykke til
Tjukkis Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har også problemer med hovne ben.. Hatt det siden uke 30, er nå i uke 39.. Har også lagt på meg 25 kg, hadde ikke så mye å gå på fra før.. Og det er sikkert minst 10 liter/kg vann i bena..Legen sier at dette desverre er normalt for noen, og varmen/sola hjelper ikke på ødemer. Det føles som å gå på vannballonger, får ikke på meg noen sko.. Utrolig smertefullt, så jeg må si meg enig i at det skal bli godt å få alt vannet ut av kroppen!! Eneste rådet jeg har fått er å holde bena høyt og drikke mye vann!! (Hjelper lite, men det gjør sikkert ikke ting værre:-)) Lykke til Sauen Shaun:-) Hilsen fra ei med enorme elefantankler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå