Gjest Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 kan bare fortelle fort hvordan vi har det på stuen/kjøkkenet:) leilighten vår går i veldig jordtoner, stuen er malt i bast ( fantastisk lekker og varm/beroligene beigefarge:) brunsofa. brunt kistebord, hvit sjenk, hvite gardiner med fine hvite gardigkroker, skal ha hvite sidebord ved siden av sofaen ( må bare finne noen jeg liker:( har lett i 8mnd). Har åpen kjøkken-stue løsning, kjøkknet er hvitt, men brun benkeplate,og italienske masaikfliser på veggen, brunt spisebord med brune stoler..... nå hørtes det veldog mørkt ut her, men vi har mange vinduer og en god balanse mellom det lys og mørke. og nå om dagen er det sølv"farge" på smådetaljer som lysestaker, speil over sofaen osv....... vi synes hvertfall det er fint... skal pusse opp soverommet om en stund- har bare malt det midlertidig for det var så innmari stygt her da vi flyttet inn.malt i bast og kakaobrun på en vegg:) liker innmari godt fargene, men som sagt vi må rive tapeten( da har tapesert 6lag utenpå hverandre, og det iser sge jo selv at det IKKE blir fint) inn til betongen, og begynne på nytt. hva ville du gjort: 1. hatt tre lysevegger og en kakaobrunvegg? er innmari kult med den mørkebrune veggen altså- og fargen er rå fin. evt hvilken farge på skap? så henger hele leiligheten mer sammen i fargene også ( føler på en måte at det må det- snuppas rom er rosa da, men det teller ikke:) ) 2 har alltid hatt lyst på et grått rom... en mellomgrå ( som IKKE har antydning til blått), men tykke/brede hvite lister ved gulv og tak?. hva ville dere gjort?
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Leiligheten høres helt fantastisk fin ut ;-) Jeg vil også ha en sånn leilighet!!! Ville gjort nr 1 med soverommet.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg ville tatt nr to. Har selv både baren og spisestuen som går i bruntoner og lyst (dog veldig mørk brun i den ene, og lysere i den andre), og hadde nok blitt veldig lei hadde jeg hatt enda mer med brunt! Men kommer an på hva man liker selv. Noen liker å ha det gjennomført/matchende gjennom hele huset i alle rom, personlig liker jeg min egen stil i alle rom, men mer variasjon. I hovedsak lyst overalt, men f.eks som du sier, brunt i ett rom / grått i et annet. Liker ikke å blande grått og brunt i samme rom, derfor syns jeg det er gøy å kunne variere fra rom til rom i stedet. Og grått inntil hvite lister er nyyydelig, spesielt brede lister. Snakker av erfaring da vi maler huset utvendig i mellomgrå nå, og har veeeldig tykke lister som bli eggehvite. Ser kjempefint ut, derfor syns jeg nr 2 som du beskriver virker som det beste alternativet.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 TroikaMedPhilip090308 , takk;) vi er nokså fornøyde selv også FødtMedEnPilleiPanna{15.01.07} : jalitt enig med deg der:) men litt redd et blir for store kontraster mot hverandre også :s også vil jeg så innmari ha en brun vegg:) har vurdert å male en av veggene i stuen ( den som er nesten bare med vinduer),men leiligheten er ikke så stor, så tørr liksom ikke helt det heller. skal ikke være så lett dette her;) hehehe
Vega Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 Ville nok valgt hvitt og brunt. Som du sier, fint med rom som står til hverandre.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 sant det:) skulle hatte n leilighet til jeg- så kunne jeg innredet to stykker- så hadde jeg sloppet å velge:) hehe
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 kontrasten er bare pent etter min mening da:) men ihvertfall kjempefint å ha hvite rammer etc på veggene hvis d hadde blitt grått/hvitt. med fattigmannssølv også. og litt pastellfarger på små ting (blomster/lys osv)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Soverommet her var lysgrått når vi flyttet inn Nå har vi en mørkbrun tapetvegg og resten av veggene er krem. Jeg syntes det ble litt kaldt å ha grått på soverommet, derfor byttet vi Skal gjøre det helt ferdig nå, og jeg gleder meg skikkelig!! Jeg skal lage hodegavl også skal vi ha ny seng.. Driver å legger ut noen bilder av soverom som har inspirert meg på bloggen nå
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Vittig:) Vi skal også lage senga selv. Vi finner ingen vi blir 100% fornøyd med, og nå har vi blitt enige om en seng som ikke finnes. Så da må vi tegne, han snekre og jeg sy, hihi:) Ikke med det første da, med alle de prosjektene vi har om dagene, huff:/ Dagene skulle hatt flere timer!!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Eneste sengen jeg har funnet som jeg har likt er fra room og koster 11 000 uten madrass ikke akkurat vårt budsjett hehehe... Greit å lage selv da! Da får man noe som ingen andre har.. Driver å sikler på sengene hos potterybarn og neiman marcus jeg, ååå som jeg skulle ønske at de hadde butikker i Norge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå