☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Kan dette virkelig stemme? fortalte til svigerfaren min at vi skulle ha denne type hund og da sa han at det er den rasen som biter mest... noen som har hørt noe om dette?
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Tull. De biter de også, det kan de jo de har jo tenner. Men statistikken sier dette fordi det er så MANGE golden reterivere.
Krøllefrøken Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 jeg tror grunnen til at statistikken viser det er fordi det er så mange som har akkurat denne rasen. Golden retriver er jo en familiehund, derfor er det utrolig mange familier rundt omkring som har denne rasen i forhold til andre raser. og da sier det seg selv at de havner høyest på statistikken også... så tror ikke du skal tenke på det det er jo fare for at alle hunder biter, men i de fleste tilfeller er det ikke hunden sin feil. oftest er det barna som gjør hunden vondt osv, og at den biter pga det. jeg tror det er sunt for barn å vokse opp med dyr rundt seg. så da får man være nøye med å lære barn respekt for dyr, og lære de hvordan dyr skal behandles. lykke til da
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Jepp.. Har hørt det. Men det må tillegges at det er den typen hund, sammen med labrador som er av de rasene som blir mest brukt til familiehunder.
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2008 Ok har selv hat golden når jeg var liten og har go erfaring med han og de sier jo at det er en veldig fin familie hund som ikke krever alt for mye.
LizzyG Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Tull er det ikke. Det finnes så mange mennesker som tror at en rase som f. eks Golden tåler ALT barna gjør med den. Men de har jo grenser som alle andre hunder. Og så er det så mange dårlige eksemplarer av rasen fordi det finnes mange useriøse oppdrettere som driver valpefabrikk for å tjene penger uten å tenke på hundene. Sørg for å få valp fra en seriøs oppdretter og ikke la ungene herje fritt med hunden så går det nok bra skal du se.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Stemmer nok det, men har nok noe med at det er en populær rase og mange barnefamilier har den typen, for det er en barnekjær hund. MEN, ikke alle passer på at barna ikke er alene med hunden, unger kan gjøre det utroligste mot dyra. Det er en flott hund da! Hadde ikke hatt betenkeligheter med å anskaffe meg en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå