Gå til innhold

Vaksinerer dere når dere skal til Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dit om 9 dager, hele familien. Og fikk høre i dag at det anbefales å vaksinere før vi drar.

Har prøvd å finne litt, men ser ut som det er delte meninger ang dette.

noen som vet litt mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... jeg og min familie (ingen under 15 år) vaksinerte oss ikke når vi skulle til tyrkia, hørte ikke noe om det en gang. men det er noen år siden da

Skrevet

Hvilke vaksiner? Vi vaksinerer ikke noe...:)

Skrevet

Vi vaksinerte oss ikke de to gangene vi var i Tyrkia (Marmaris). Hør med helsesøster, de vet alt om dette.

Skrevet

Når vi var til Tyrkia for 4 år siden ble vi anbefalt hepatitt A vaksine og fornying av tetanus hvis det var lenge siden... Så vi tok det. Det var det vaksinasjonskontoret i kommunen som sa. Bare voksne.

Skrevet

Har nettop vært på helsestasjoen og spurte om det var noen ting jeg burde vite/gjøre for vi skulle reise til Tyrkia.

Og da fikk jeg bare noen brosjyrer om "barn på reise"..De sa ingenting om vaksiner.

Noen som vet hva dette betyr da? Fant det på en side..

VAKSINER: Nei, ingen påkrevd. Men anbefalt å ha vaksine mot hepatitt A, difteri/tetanus. Ved lengre opphold også vaksine mot tyfoidfeber og malariamedikamenter. På sol og bad-ferie skal all nordmenn som har fulgt vaksinasjonprogrammet, være dekket.

Og så fant jeg noe på lommelegen, der sto det også ett eller annet slik, men ..

ikke lett å vite hva man skal gjøre. vil jo selfølgelig ikke risikere at ungene blir syke.

Men gidder ikke bruke penger på å være overhysterisk heller.

Etter hva jeg har forstått er det ganske dyre vaksiner.

Skrevet

nei, jeg vaksinerte meg ikke før jeg skulle til tyrkia (tror jeg..).. ikke som jeg husker ihvertfall,hehe.

Skrevet

eller hvis jeg tenker meg om så ble jeg kanskje det? sånn hepatitt og det der.. uff.. meg og den hukommelsen :s

Skrevet

Hvis barna dine har fulgt vaksinasjonsprogrammet er de dekket bortsett fra hepatitt A.

Dere voksne bør revaksinere dere hvert tiende år.

Hepatitt A vaksinen finne sdet en som varer i 20 år.

Polio f.eks. er ganske utbredt rundt om kring.

Husk alltid å vaske/skrelle all frukt før dere spiser den.

Kun spise is som er fabrikkpakket.

All mat gjennomstekt/kokt.

Ellers selvølgelig god håndhygiene.

Ang. Hepatitt A altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...