Gå til innhold

koseklut foran ansiktet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden min 4 mnd gamle datter har begynt å stadig ta ut smokken, forsøkte jeg å kjøpe koseklut til henne. Det er en ku-koseklut fra barnas hus. Problemet er at ho legger den over ansiktet... da blir ho helt stille og ser egentlig ut som ho koser seg, men jeg tør ikke la den ligge der, og ho har ikke hatt den siden.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble redningen vår i de første månedene. Da vi la en gulpeklut over ansiktet/øynene roet hun seg, og så fjernet vi den bare når hun sovnet.

Skrevet

Jepp, her i huset er det akkurat sånn. Han får ikke sove uten noe foran ansiktet. Jeg fjerner det når han har sovna.

Skrevet

Men den er jo så tykk... prøvd å legge den foran mitt eget ansikt, det kjennes vondt ut å puste... kanskje bedre med gulpefille?

Skrevet

Jeg gir han bare en sånn tynn vaskeklut/gulpeklut. Den er lett å puste igjennom, jeg har også prøvd;)

Skrevet

Gassklut, kom ikke på ordet....

Skrevet

emilie bruker gulpekluter som kosekluter. de er ganske tynne og lett å puste gjennom. hun har de alltid over anstiktet sitt.. pleier ikke å fjerne den..

Skrevet

noen som vet hvorfor de små liker å ha noe over ansiktet sitt?lillegull her har ikke hatt noe koseklut over ansiktet, men merker at hun ofte graver hodet sitt inn i helsepledd og diverse som hun sover med.

Skrevet

Vi brukte koseklut til jenta vår, litt sånn tykk en. Noen ganger løftet jeg på kluten når hun hadde sovnet, men som regel så det ut til at det kom luft inn. Det gikk helt fint syntes vi. Nå er hun 10 mnd og ikke så interessert i kosekluten lenger, nå synes hun det er gøyere med kosedyrene. Finner noen ganger de oppe på hodet hennes når hun sover..

Skrevet

da er det bedre med en fille..

men viss barn ikke får puste, så vrir dei seg eller tar den bort selv.. så en klut skal gå fint..

Skrevet

Samme her. Sovner fortere med min gamle singlet over ansiktet :)

Skrevet

er fordi de er vant til å ha det tett og trangt rundt hodet inni magen har jeg blitt fortalt. gjenskaper litt av følelsen. akkurat som at de kan bli rolige av å ha ørene under vann, for det er liksom den lyden de har hørt i 9 mnd..

Skrevet

Her også har den over ansiktet og det går helt fint. Men må innrømme at da min eldste gjorde dette var jeg litt stresset.Nå er jeg litt mere avslappet til det og ser at det går fint.Han klarer å fjerne den hvis han vil..

Skrevet

Jenta her har også en kanin koseklut som hun elsker når hun skal sove. Hun sovner med en gang hun får den over ansiktet. Og når hun har sovnet så letter jeg bare litt på den, slik at hun får puste inn ny luft. I sofaen på dagen er det koseklut på en side og bamse på den andre, så det hender at hun snur mens hun sover slik at hun ligger under bamsen også.

Skrevet

Hehe, må bare si det,

hadde ikke før sett innlegget før jeg ser bort på lillemor som ikke helt ville sove i dag og har hun ikke akkurat dradd gaskluten sin over hodet. :) og sover nå som et lite lam. Det mest nusselige i hele dag, får helt tårer i øynene her

*snufs*

Skrevet

Jeg har en teori om at det er fordi de tror de gjemmer seg da. Sett fra et biologisk perspektiv så er det mye tryggere å legge seg til å sove et sted der man er litt skjult. Siden de ikke helt forstår forskjellen mellom å gjemme hele seg bak kluten og å bare gjemme ansiktet, så blir de litt som en struts. Det føles rett og slett tryggere å ha noe foran ansiktet..

Skrevet

Lille gutten min er akkurat på samme måte. Han drev å trakk dynen eller teppet opp over anisiktet hele tiden. Da fikk han en tynn Gulpeklut til å holde fast i, en ligger som regel over ansiktet hans. Han koser seg, tror han sovner lettere når han har noe å holde fast i. Jeg ser ikke på dette som et problem, men dette er en sånn "gass-klut" ikke særlig tykk, og jeg tror han puster fint.

Skrevet

Satt og las denne tråden mens mannen min strevde med å få lagt mini. For moro skyld tok jeg med meg en gulpeklut inn og la den over hodet til babyen, og tror dere ikke at det ble stilt med en gang?

Skrevet

Her har lillebror alltid likt å ha noe over ansiktet enten det er bamse, klut, teppe el. Han sover mye bedre da. Og når han blir ammet så leker han litt med kluten samtidig så stenger han lyder ute.

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd er akkurat lik. Har kaloo sin bamsekoseklut over ansiktet eller gulpekluter.

Også når hun blir ammet så liker hun best å ha en gulpeklut over ansiktet. ren da vel og merke haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...