♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har idag gått til innkjøp av maisgrøt fra Nestle og Avent tutter med 3 hull. Tenkte og prøve meg på en flaske velling imorgen. På en flaske på 135 ml vil det passe med en liten t-skje grøtpulver? Er 3 hull i smukken nok, eller må jeg gjøre de større?
FerdigFødaForAlltid Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Av erfaring har jeg funnet ut at Y-tuter egner seg best til velling, fordi vellingen klumper seg og blir sittende fast hvis ikke åpningen er stor nok. Du kan jo prøve med 3 hull, men hvis det ikke funker, så klipp hull i en tåtesmokk med 1 hull, slik at det blir en Y! Det har funket for alle mine 3! (eventuelt kjøp Dr. Browns)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Ka e Y tut? Kan eg klippe til enm med 3 hull, får prøve det om det ikke funker... Skal man ha malt i mme'en jeg lager til, har det i den ene flasken jeg gir i dag. Ammer resten av dagen, kun flaske om kvelden.
FerdigFødaForAlltid Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Y-tut er en tåtesmokk hvor åpningen er formet som en Y, så du kan klippe til en med 3 hull også, men da er jeg redd åpningen blir litt stor, i hvert fall i begynnelsen! I forhold til malt, så tror jeg kanskje du kan avvente det litt, og heller se hvordan det tar i vei; hvis du ammer resten av dagen, er det trolig at magen til mini'n din vil regulere seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå