nettigull og Lenora lille.. Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hei Hei Hallo Har en del spørsmål ang. opptining og tinet melk og håper dere her inne kan svare meg , er nemelig heeelt blank på dette området Hvor lang tid tar det å tine opp frossen morsmelk? og hvor lenge holder den seg etter at den er tint opp? er det best å tine den opp i kjøleskapet eller tar det bare en evighet eller kan jeg bare sett den på kjøkkenbenken? kanskje det ble litt mye her, men har dere tips ,så rop ut også ..hehe..
2hærligegutter Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Mener å ha lest at mm skal tines i kjøleskap og må brukes ganske raskt,( ikke la det ligge i mange timer)
du og jeg og vi to Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Ringerike sykehus har en nettside: http://www.ringerike-sykehus.no/index.php?M=PV&documentid=202 hvor det står følgende: Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskapet i 3-5 døgn. Hvis du fryser ned morsmelk er den holdbar i fryseren i 3-6 måneder. Melk som har vært frosset og tint i kjøleskapet er holdbar i 1 døgn. Melk som er tint i romtemperatur eller i vannbad må brukes med en gang etter oppvarming. Ikke bruk mikrobølgeovn til oppvarming, da ødelegges de verdifulle antistoffene. Oppvarmet melk som ikke brukes med en gang, må kastes på grunn av risiko for bakterieoppvekst i melken.
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 www.ammehjelpen.no Mye bra informasjon om det meste om amming, puming, oppbevaring av melk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå