Gå til innhold

Vi feirer 17 mai pga 8 mai...????!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utsagn fra min datters lærer (2.trinn): (lang (usaklig og uten fakta) utredning om 8 mai (frigjøringsdagen).

Og så kommer gullkornet: ...og det er derfor vi feirer 17 mai!!!!

??? HALLO???

GÅR D AN?!? Og dette er hun som liksom skal være kompetent lærer for mine barn???

Er faktisk utdannet adjunkt selv, og er SKREMT over nivået på enkelte lærere!!!

Historien fortsetter med at hun ikke klarer å trekke 1945 fra 2008 uten hjelp fra en annen lærer (skal regne ut hvor mange år siden krigens slutt)....... skummelt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klumsete forklart til en 2. klassing. Men uten 8.mai, frigjøringen, fikk vi heller ingen ny grunnlov. Så rett hadde hun.

Hilsen adjunkt med opprykk;.)

Skrevet

Døh, vi hadde grunnloven temmelig lenge før 8. mai ble frigjøringsdag ass.

Skrevet

Kjære deg, adjunkt.

Er ikke rart vi andre mere oppegående adjunkter blir flaue over mindre begavede kollegaer.

Uff, dette var flaut...

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Hva fikk du det opprykket for, tro? Alternativt, gjør du deg sjøl en bjørnetjeneste ved å poengtere det, kanskje?

Skrevet

eidsvoll 17.mai 1814.

norge ble uavhengig fra danmark og norge`s egen grunnlov ble underskrevet. hipp hipp hurra.

hilsen en sykepleier uten peiling.

Skrevet

ja, og så 8.mai 1945;)

Skrevet

Faktisk sto det en forklaring som lignet noe på dette i avisa, i forbindelse med 17.mai-feiringen. Husker ikke helt hva som sto. Men det var noe med at egentlig så ville svenskekongen at nasjonaldagen til Norge skulle være i november en gang, fordi det var da Norge formelt ble frigjort fra Danmark i 1814 (Hvis jeg ikke husker feil). Men dette ville ikke nordmennene, fordi de ville ha det i mai en gang. Tilslutt ble det 17.mai. Men det var Wergeland tror jeg det var, som innførte barnetogene slik vi kjenner dem i dag. Før dette var det ikke barnetog.

Mulig noen detaljer her er feil sitert fra min side pga dårlig hukommelse. Men det var noe alla dette det sto i avisa i en slik fakta-notis om 17.mai.

Skrevet

"Klumsete forklart til en 2. klassing. Men uten 8.mai, frigjøringen, fikk vi heller ingen ny grunnlov. Så rett hadde hun.

Hilsen adjunkt med opprykk;.)"

Herregud....

Hvor fikk du graden din? Brevkurs fra Universitetetet i Bananrepublikken??????

Dette må man jo kunne si er det ultimate beviset på at det å ha kommet seg gjennom en lærerutdanning ikke trenger være noe kvalitetsstempel i forhold til det å skulle drive med undervisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...