mei&mi + marcus :) Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hva gjør denne mekleren? Hører h*n bare på forslagene våre og sier ifra om det er gjennomførbart eller ikke? Eller kommer h*n fram til en løsning for oss?? Vi skal til mekling ang samvær for vår datter på 4, han sier han vil ha 50/50, men det har trygdekontoret allerede sagt at han ikke får... Så jeg prøver å få han til å komme med et annet forslag, uten at han reagerer.. Han bare venter på denne meklingen.. Men jeg mener at det er vel til syvende og sist barnefar og jeg som må være enig om hva vi skal gjøre??
ana baroma Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Akkurat det med 50/50 kan jo ikke NAV eller trygdekontoret bestemme... Det er opp til dere som foreldre. Det du skal gjøre er å skrive ned et forslag du mener er det beste for jenta deres, og evt vite hvor langt du kan strekke deg... mekleren skal vite om lover og regler, hva som er best for barn generellt, og forsøke å få dere til å se hva den andre mener tenker jeg. Mannen min har vært til mekling et par ganger, og det går som regel greit:)
mei&mi + marcus :) Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2008 Jeg vil ikke gå med på 50/50 pga oppførselen hans, så da sa hun på trygdekontoret at han ikke fikk det.
ana baroma Skrevet 21. mai 2008 #4 Skrevet 21. mai 2008 Ja, du kan mene det, men hun kan jo fortsatt ikke bestemme hva far skal få av samvær:) Dere må også bli enige om hvem som skal ha hovedomsorgen - og det kan jo i utgangspunktet like gjerne være faren som deg... Men legg fram et forslag på hva du synes er best for jenta di:) Jeg vet ikke hva som er galt med oppførselen hans, det kan jo være så mangt:) Hva som er best for henne kommer jo an på mange ting, som for eks om dere bor i nærheten av hverandre osv. Lykke til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 En mekler er nøytral, hører på begge parter, og kommer med innspill der han mener det trengs. Enig med tantebassa, ingen på nav som kan fortelle deg hva far får, og ikke. Det skal endel til for at far får hovedomsorgen, men han kan om han går inn for det, og han stiller sterkt. Uansett, jeg tror ikke en mekler er negativ til 50/50, så lenge dere er enig, hvilket dere jo ikke er. Legg frem et forslag, og hør hva han har og si. Meklingen er til for at dere skal diskutere dere imellom, med en nøytral part tilstedet. Lykke til
mei&mi + marcus :) Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2008 Han går fra meg fordi han plutselig fant ut at han ikke var klar for en unge til.. Han har aldri funnet på ting med datteren sin, ikke giddet å ta del i hverdagen i det hele tatt, komt hjem fra jobb og lagt seg eller gått ut til kamerater for å spille eller se på film hele natten og det er ikke alltid han har giddet å komme hjem igjen heller.. Hasj røyker han også.. Ikke gir han beskjed eller tar tlf.. Ja, nok drittslenging fra meg enda en gang, det er mange ting som gjør at jeg ikke ville følt meg komfortabel med at hun skulle bodd hos han i lengre perioder.. Jeg har kommet med et forslag om annenhver helg fra torsdag til søndag, eventuelt til mandag, siden han synes det var for lite med vanlig samvær ... Han har ikke svart på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå